معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت:جشنواره های تئاتر استانی در راستای سیاست های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف ارتقای سطح کیفی آثار و ارتباط موثر با تماشاگران آثار نمایشی برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان محرمی افزود: این جشنواره همچنین در راستاي سياست‌هاي كلان فرهنگي - هنري، به منظور كشف استعدادهاي خلّاق در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» و ايجاد بستري مناسب برای رشد، هدايت و حمايت از گروه‌هاي تئاتري، با زمينه‌سازي براي جذب بيشتر مخاطب و اشاعة هنر نمايش و آگاهي افراد جامعه با زبان شيوا و بليغ نمايش به عنوان شاخص‌ترين زبان عواطف، احساسات و انديشه‌ها و نیز به منظور رشد و شكوفايي اين هنر ماندگار،برگزار می شود.

محرمی گفت: جشنواره تئاتر استانی برآیند فعالیتهای گروههای نمایش استان در طول یک سال بوده و زمینه تبادل تجارب هنری فعالان این عرصه را فراهم می‌آورد.

وی گستره‌ی برگزاری این جشنواره را استانی عنوان کرد و گفت:گروههای یادشده از نهم الی دوازدهم شهریورماه به اجرای آثار خود خواهند پرداخت.

براساس این گزارش متون ارائه شده باید برگرفته از ادبيّات ملّي، فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی– مذهبي باشند و متون اقتباسی ایرانی شده نیز می توانند در جشنواره ارائه شوند.

همچنین شرکت کنندگان در انتخاب موضوع  آزادند و موضوعات حجاب و عفاف،‌ دفاع مقدّس و انقلاب اسلامي و نيز مضامين اجتماعي، فرهنگي و انساني از اولويّت برخوردار خواهند بود.

گفتنی است: آن دسته از گروه‌هاي تئاتر استان می توانند در این جشنواره شرکت کنند كه در فاصلة زماني شهریور ماه 1393 تا دو هفته قبل از برگزاري جشنواره، آثار خود را حداقل 5  الی 15 شب به اجراي عمومي گذاشته باشند.

جشنواره‌ی یاد شده توسط انجمن هنرهای نمایشی استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار می‌گردد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.