علاقمندی شرکت‌های آلمانی برای حضور در ایران

معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی کشور آلمان گفت: شرکت‌های آلمانی علاقمند به حضور در بازارهای ایران در حوزه‌های مختلف انرژی هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، زیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی کشور آلمان در دیدار خود با حمید چیت‌چیان وزیر نیروی ایران ضمن تشکر از استقبال گرم گفت: استقبال گرم و مهمان‌نوازی در همین ساعات اولیه نشان‌دهنده آن است که این دو کشور برای شکل‌گیری روابط مجدد اقتصادی تلاش می‌کند و ما نیز به نوبه خود از اتمام مثبت مذاکرات هسته‌ای خوشحال هستیم و نتیجه آن را ثبات اقتصادی و آرامش بیشتر در منطقه می‌دانیم.

وی در ادامه اظهار داشت: ما با گسترش همکاری‌ها خواستار به تحقق پیوستن توسعه اقتصادی هستیم.

معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی کشور آلمان در ادامه بیان داشت: شرکت‌های آلمانی برای حضور در ایران بسیار علاقمند هستند و می‌توانند در حوزه‌های الکتریسته‌، انرژی‌های نو، آب، صرفه‌جویی انرژی و بهبود شرایط آب منطقه کمک کنند.

گابریل در ادامه به مسائل مالی اشاره و بیان داشت: امیدواریم  مشکل بیمه، استفاده از شبکه مالی بین‌المللی و باقی مسائلی که از قبل مانده بتوانیم با مذاکره حل کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها نگرانی ما زمان‌بر بودن برطرف شدن این مسائل است که امیدواریم با مذاکره با بانک‌های آلمان بتوانیم سریع از امکانات آنها استفاده کنیم.

در ادامه مدیرعامل شرکت زیمنس اظهار داشت: ما در ایران با شرکت مپنا از گذشته همکاری‌هایی داشته‌ایم و هم اکنون به دنبال ادامه این فعالیت‌ها هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران در زمینه مصرف انرژی‌ از ظرفیت‌‌های قابل توجهی برخوردار است که امیدواریم بتوانیم آنها را گسترش دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار