کرمان؛

راه اندازی بازارچه خیریه برای آشیانه امام علی(ع) کرمان

شهردار کرمان گفت : آشیانه‌ی امام علی ‌(علیه‌السلام) با هم‌کاری شهرداری کرمان اقدام به راه‌اندازی بازارچه خیریه می‌کند تا بخشی از هزینه‌های این مجموعه تامین شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  و بنا به اعلام روابط عمومی شهرداری ،استاندار کرمان به‌ همراه شهردار، معاونان استاندار و معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان از موسسه خیریه آشیانه امام علی ‌(علیه‌السلام)، مرکز نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست بازدید کرد.
شهردار کرمان در این بازدید با اشاره به این‌که زمین ساختمان موسسه‌ی خیریه‌ی آشیانه امام علی ‌(علیه‌السلام) در قالب طرح بنیاد بناهای ماندگار شهر کرمان به این موسسه اهدا شده است، گفت: پس از اهدای زمین، خیران این ساختمان را ساختند.
ابوالقاسم سیف الهی یادآور شد: خوش‌بختانه خیران بزرگی داریم که بدون اعلام نام خود خدماتی را به کودکان آشیانه‌ی امام علی ‌(علیه‌السلام) ارایه می‌دهند.
مدیرعامل موسسه آشیانه امام علی ‌(علیه‌السلام) نیز در این دیدار با اشاره به این‌که این موسسه از سال 83 و بعد از زلزله‌ی بم، با هدف تحت پوشش قرار دادن کودکان بی‌سرپرست ناشی از این حادثه راه‌اندازی شده است، گفت: ابتدا 10 کودک را تحت پوشش داشتیم و اکنون 58 کودکِ سه تا 16 سال زیر پوشش آشیانه‌ی امام علی ‌(علیه‌السلام) کرمان هستند که در سه مجتمع دخترانه، پسرانه و معلولان زندگی می‌کنند.
خدیجه دهقان ادامه داد: در حال حاضر، 35 نفر در آشیانه‌ی امام علی ‌(علیه‌السلام) مشغول به کار هستند و این موسسه خدمات بهداشتی و درمانی هم به کودکان تحت پوشش ارایه می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: ارگانی که همواره بیش‌ترین هم‌کاری را با این موسسه‌ی خیریه داشته، شهرداری و به‌ویژه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان بوده است.
مدیرعامل موسسه‌ی آشیانه امام علی (علیه‌السلام) افزود: شهرداری علاوه بر مساعدت در زمینه‌ی واگذاری زمین و کمک‌های نقدی برای ساخت ساختمان این موسسه، همواره در زمینه‌ی تخفیف عوارض و پروانه با این موسسه هم‌کاری داشته است.
دهقان با اشاره به این‌که بازنشسته‌ی آموزش و پرورش است، انگیزه‌ی خود در انجام این کار خداپسندانه را عشق به بچه‌ها دانست و گفت: همیشه دوست داشتم از بچه‌های بی‌سرپرست نگه‌داری کنم؛ پس از زلزله‌ی بم تصمیم گرفتم از کودکان بی‌سرپرست بازمانده از این حادثه مانند یک مادر نگه‌داری کنم.
رزم‌حسینی هم‌چنین مبلغ 100 میلیون ریال به‌صورت شخصی به کودکان این موسسه کمک کرد.

انتهای پیام/گ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.