نیازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

ملت و جریانات سیاسی کشور مطیع امر رهبری هستند

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: ما معتقدیم اگر نقصی در متن وجود داشته باشد باید در مجلس برطرف شود چرا که هرگونه اظهار نظر و ترتیب اثر نظر مجلس در متن جمع‌بندی مذاکرات به بهبود آن کمک خواهد کرد.

ملت و جریانات سیاسی کشور مطیع امر رهبری هستند/ مجلس نقص‌های متن مذاکرات را تصحیح کند"سامان نیازی" عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات ایران و 1+5 در وین، اظهار داشت: تیم هسته‌ای کشورمان در طول 23 ماه مذاکرات فشرده توانستند پرونده‌ای را که اکثر مردم ایران و سیاسیون آنرا لاینحل می‌دانستند، به سرانجام برسانند.

وی ادامه داد: ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل 6 قدرت جهانی باعث شد که مذاکرات هسته‌ای  به این مرحله برسد.
 
عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: نتیجه مذاکرات هر چه باشد بر همه دنیا به خصوص برای کشورهای سلطه­‌گر غربی مشخص شد که ملت ایران تنها توافقی را پذیرا خواهد بود که در آن «لغو همه تحریم‌های مرتبط با پرونده هسته­‌ای» و حفظ کلیت و اجزای اصلی صنعت صلح آمیز هسته­‌ای» در آن لحاظ شده و ویژگی­‌های عزتمندانه­‌ای چون «عدم بازرسی از اماکن حساس و نظامی» و «بازجویی از فرزندان ملت» در آن مورد تاکید قرار گرفته باشد.

نیازی با بیان اینکه اگر انتقادی نیز وجود دارد نسبت به متن‌ها و بیانیه‌های مذاکرات چه در ژنو، چه در لوزان و وین بوده است، تصریح کرد:  دلیل دیگر وجود این انتقادها نگرانی برای منافع ملی کشور است، کسی که دلواپس منافع ملی کشور نباشد باید به ملیت خود شک کند.

وی با بیان اینکه توافقی مطلوب خواهد بود که خطوط قرمز ترسیم شده در آن رعایت شده باشد و مسیر قانونی خود را نیز طی کند، افزود: سخنان مقام معظم رهبری در روز عید فطر حرف دل ملت ایران بود.

 عضو شورای تببیین مواضع دانشجویی کشور ادامه داد:  نمایندگان مجلس نیز به دور از هرگونه فضای روانی منفی و بررسی متن جمع‌بندی مذاکرات براساس قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای بپردازند.
 
نیازی خاطر نشان کرد: ما معتقدیم اگر نقصی در متن وجود داشته باشد باید در مجلس برطرف شود چرا که هرگونه اظهار نظر و ترتیب اثر نظر مجلس در متن جمع‌بندی مذاکرات به بهبود آن کمک خواهد کرد.
 
وی با اشاره به این موضوع که ممکن است در جمهوری اسلامی اختلاف سلیقه سیاسی وجود داشته باشد اما دو دستگی برای منافع ملی وجود نخواهد داشت، گفت:  ملت و جریانات سیاسی کشور مطیع امر رهبری هستند و برای منافع ملی متحد و یک دل خواهند بود.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه دشمن بداند به بهانه موضوع هسته‌ای نمی‌تواند در داخل کشور ایران دو دستگی ایجاد کند، اظهار کرد: مسئولان باید مراقب نیرنگ غربی‌ها باشند که اگر متن جمع‌بندی مذاکرات به تصویب رسید طرف مقابل نتواند از آن سوءاستفاده کند.
 
نیازی با بیان اینکه غرب و آمریکا می‌خواهد به بهانه هسته‌ای جلوی پیشرفت جمهوری اسلامی را بگیرد، گفت: صنایع موشکی، دفاعی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی محدودیت‌پذیر و قابل مذاکره نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار