در روزهای اخیر به نظر می رسد بعضی مسئولین پشت میز نشینی را بیشتر ترجیح می دهند و برای این کار نیز دست به ابتکارات جدیدی زده اند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی خبرنگاران برای پیگیری مشکل مردم یا طرح سؤال قصد دارند از مسئولین مصاحبه بگیرند عمداتا یا به در بسته می خورند یا فلان مسئول خیلی راحت از مصاحبه سر باز می زند.

در این روزها که خبرنگاران اصرار دارند رو در رو سؤال بپرسند و ارتباط چهره به چهره با مقام مسئول داشته باشند بیشتر اوقات جوابی پیدا نمی کنند. چه برسد به این که مصاحبه خبرنگاران و مسئولین مانند خیلی از کارهای دیگر به دور کاری تبدیل شود و مسئول پشت میز نشسته تا به سؤالات با جواب های از قبل آماده شده پاسخ دهد.

نکته جالب در نشست های اخیر این است که آقایان مسئول در گروه های تلگرامی در یک ساعت مشخص که معمولا روزهای تعطیل هم می باشد به سؤالات خبرنگاران به صورت آنلاین و بعضا گزینشی با صلاح دید خودشان پاسخ می دهند.

در این نوع  نشست های خبری مسئولین، کسی دیگر به خود زحمت نمی دهد تا در میان خبرنگاران حاضر شده و به سؤالات عادی و یا چالشی آنها پاسخ دهد چرا که در دنیای مجازی و گروه های تلگرامی همه چیز به دست روابط عمومی سازمان مورد نظر است وپاسخ دادن به سؤال نیز روند عجیب وغریب خود را دارد.


نشست های خبری عجیب میان برخی مسئولین

حالا با توجه به اینکه دور کاری در دولت حذف شده این اقدامات مسئولین دولتی قابل تأمل است. و این چنین می شود که در بعضی از نهادها و یا سازمان ها شاهدیم که نشست های خبری بدون هیچ نظم زمانی برگزار می شود ویا برخی جلسات نهادهای مهم اصلا برگزار نمی شود احتمالا با این ابتکارات جدید در آینده باید اکثر جلسات مسئولین و رسیدگی به مشکلات مردم را در گروه های مجازی پیگیری کنیم.  

البته ناگفته نماند؛ برای پیگیری این مشکلات برخی از مردم با کفش های آهنی هم نتوانسته اند دردی از دردهایشان دوا کنند چه برسد به اینکه بعضی مسئولین انگشت مبارکشان را روی صفحه کلید هوشمند لمس کنند. 

به عنوان نمونه در آخرین مدل از این گونه نشست ها معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران در تلگرام به پرسش‌هاي آنها پاسخ داد.

در اين جلسه كه شب عيد فطر برگزار شد، معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد در پاسخ به سؤالی در مورد ايجاد نظام صنفي گفت: «پيگيري براي تصويب قانون «سازمان نظام رسانه‌اي» از برنامه‌هاي جدي من بوده است.

نشست های خبری عجیب میان برخی مسئولین




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار