دبیر دوم کمیسیون اقتصادی بیان کرد: ورود کالاهای رنگ و لعاب شده به داخل کشور افراد را از مصرف کالاهای مشابه داخلی باز می‌دارد.

ابراهیم نکو دبیر دوم کمیسیون مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصاد کلان گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عوامل زمینه‌ساز افزایش قاچاق و ضررهای آن به اقتصاد کشور بیان داشت: ذات قاچاق کالا خود به خود خساراتی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند به گونه‌ای که با وارد شدن کالاهای قاچاق اگر مسائل مربوط به استانداردها رعایت نشود سلامت جامعه با تهدیداتی مواجه خواهد شد.

وی افزود: امروزه ورود کالاهای رنگ و لعاب شده به کشور افراد را از مصرف کالاهای مشابه داخل باز می‌دارد که این امر منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی، تعدیل نیرو، تهدید و نگرانی‌هایی در حوزه اشتغال و در نهایت رشد اقتصادی را با چالش مواجه خواهد کرد.

نکو از استقبال مردم به سمت و سوی این کالاها بیان کرد: بنابراین افراد با توان قدرت اقتصاد رو به پایین سعی می‌کنند باخرید کالاها به قیمت کمتر نیازهای روزانه خود را برطرف کنند و از طرفی کالاهای قاچاق به سبب کیفیت و قیمت پایین مورد توجه خریداران واقع می‌شود.

دیبیردوم کمیسیون اقنصادی در پایان تصریح کرد: برای جلوگیری ازپدیده قاچاق خلا قانونی وجود ندارد بلکه دراجرا  متاسفانه مشکلاتی داریم که امیدوارم با عزم جدی و قاطعیتی دستگاه‌های نظارتی موانع اجرا را  برطرف کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار