حقیقی گفت: قاچاق به عنوان یک آفت در شرایط اقتصادی محسوب می‌شود با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری طی سال گذشته در چهار جلسه‌ای که با اصحاب اقتصادی کشور تشکیل شد که بر آن تاکید جدی داشتند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد کلان گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ حبیب الله حقیقی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این نشست اظهار داشت: قاچاق به عنوان یک آفت در شرایط اقتصادی محسوب می‌شود با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری طی سال گذشته در چهار جلسه‌ای که با اصحاب اقتصادی کشور تشکیل شد یکی از موضوعات مورد بررسی تأکید بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود و طبق بیانات ایشان مبارزه با قاچاق سخت اما شدنی است و جزئی از اعمال حسنه محسوب می‌شود.

حقیقی در ادامه تصریح کرد: با توجه به بیانات ایشان تکلیف برای ما در این راه سنگین است و باید موضوع قاچاق توسط سازمان‌های ذی صلاح جدی گرفته شود و برای مبارزه با آن از همه ظرفیت‌های موجود و قانونی استفاده شود.

وی افزود: البته با توجه به اینکه مبارزه با این پدیده سخت است سازمان‌های دخیل در این موضوع نباید مبارزه و برخورد با آن را بر عهده یکدیگر بگذارند تا با این اقدامات از هدف اصلی دور شویم.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه با بیان اینکه باید به اقدامات پیشگیرانه در کنار مقابله با آن توجه شود گفت: مشکل اساسی ما این است که در سایر کشورها قاچاق یک کالای ممنوعه است اما در کشور ما کالای ممنوعه جزء ردیف‌های آخر است و مجازات سنگین نیست.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار