یک خواننده وقتی اثر خلاقی خلق می‌کند تعدادی طرفدار مختص به خود را خواهد داشت برای من پسند و سلیقه مخاطب در پذیرش آثارم دغدغه‌ی اصلی نیست.

سعید مدرس خواننده و آهنگساز در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نحوه عملکرد خود در فضای موسیقی امروز و فعالیت‌های تازه‌اش در آینده‌، گفت: سال گذشته آلبومی از من با اسم «ساحل چمخاله» روانه بازار موسیقی شد که به دلیل تبلیغات ضعیف از سوی شرکت پخش آلبومم بین مردم بازخورد خوبی را که انتظار داشتم، حاصل نشد.

وی افزود: وقتی خواننده‌ای برای تهیه یک آلبوم 10 قطعه‌ای دو سال وقت گذاشته باشد اما در شرایط بد تبلیغی و پخش نامناسب منتشر شود، آلبوم می‌سوزد. با این شرایط من تصمیم گرفتم که هیچوقت آلبوم ندهم و تنها به صورت تک ترک کار کنم.

مدرس تصریح کرد: من برای اکثر قطعاتم ویدیو کلیپ می‌سازم و با این کار قطعه آهنگ هایم هدر نمی رود. طبق اصولی که در حرفه‌ کاری ام در پیش گرفتم، به زودی ویدیو کلیپی بر روی قطعه‌ی «می‌شه یه بار تجربه کرد» به ترانه‌سرایی رویا شکیبرا تولید خواهم کرد.

وی درباره خصوصیات این ویدیو کلیپ توضیح داد: ترانه این کار محتوای عاشقانه دارد و در این ویدیو کلیپ فضایی برون‌گرایانه و اجتماعی را به مخاطب منتقل می‌کند.

مدرس درباره خلاقیتی که در این اثر به کار رفته، عنوان کرد: ویدیو کلیپ این کار جدیدم نمونه ایرانی ندارد. متاسفانه الان در اکثر موزیک ویدیوهای ایرانی موضوعات شات، زوایای دوربین شبیه هم است و حرکت آهسته افراطی وجود دارد. اگر این قالبی که در موزیک ویدیوهای ایرانی حاکم است ادامه پیدا کند، دیگر نیاز نیست که دنبال خلاقیت در ساخت ویدیو کلیپ‌ها باشیم و به این ترتیب به دلیل تکرار در فضای ساخت ویدیو کلیپ‌ها، خواننده‌ها می‌توانند از صحنه موزیک ویدیوهای همدیگر استفاده کنند و کاری را نسازند که مهر و امضا خودشان را داشته باشد.

وی در خصوص زمان عرضه ویدیو کلیپ تازه‌اش به بازار موسیقی بیان کرد: تولید این ویدیو کلیپ 3 دقیقه‌ای، دو ماه و نیم زمان می برد این کار تازه شروع شده و با توجه به سیستمی که من کار می‌کنم تولیدش زمان بر است به طوری که برای ساخت یک ثانیه‌ی اثرم حدود 24 ساعت رندل آن طول می کشد و برای من که سال های سال در این زمینه کار می‌کنم و جدا از آثار خودم برای بیشتر همکارانم اثر ویدیویی ساخته‌ام کار ساده‌ای است.

مدرس در خصوص گردآوری مجموعه موزیک ویدیوهایش بصورت یک آلبوم گفت: بعد از بررسی مجدد یک سری کلیپ‌ها و کسب مجوز از ارشاد و با در نظر گرفتن تعداد مشخصی کلیپ به انتشار آلبوم فکر خواهم کرد.

وی در پاسخ به اینکه در تولید آثار ویدیویی خود چقدر به متفاوت بودن از سایر هم صنف‌های خود فکر می‌کند، گفت: من در ساخت آثارم تلاش نمی‌کنم که متفاوت باشم بلکه به علت اینکه برای قطعاتم کاراکتر تصویری خلق می کنم نسبت به بقیه کارم متفاوت می‌شود و فکر می‌کنم چون همه‌ی بخش های کارم از جمله طراحی تصاویر و تنظیم و آهنگ را خودم انجام می دهم باعث شده آثارم به یک وحدت و انسجام لازم برسد و آنها را شخصی کند در این کار جدیدم من یک کاراکتر منسجم دارم و ماهیت کارم باعث شده که کارم یونیک شود.

مدرس در خصوی تغییر رویهِ‌ی کاری خود و استفاده از ترانه‌سرایان جدید اظهار داشت: علت اینکه در کارهای جدیدم به سمت این تیپ ترانه سراها می روم این است که آنها انگیزه‌ی زیادی برای کار در حوزه موسیقی دارند و جدا از اینکه دارای کلام نو، نگاه نو هستند قابل انعطاف می‌باشند و این عوامل باعث شده که کارم به واسطه آنها خاص شود.

وی با اشاره میزان توجه به سلیقه مخاطب در آثارش بیان کرد: در همه جای دنیا وقتی وارد مباحث هارمونی و موسیقی می‌شویم یک سری استانداردها و نمونه‌های شاخص وجود دارد به نظر من پرداختن به این استانداردها و خلاقیت‌هایی که در دنیای موسیقی وجود دارد، جذاب‌تر است. یک خواننده وقتی اثر خلاقی خلق می‌کند تعدادی طرفدار مختص به خود را خواهد داشت برای من پسند و سلیقه مخاطب در پذیرش آثارم دغدغه‌ی اصلی نیست.

خالق «ساحل چمخاله» در خصوص نحوه مجوز گرفتن آثار ویدیویی و تک ترک هایش گفت: خوشبختانه خط فکری من مغایرتی با سلیقه‌ی ارشاد ندارد به صورتی که وقتی قطعه ای تولید می کنم از ترانه تا موزیک ویدیویی در مراحل مختلف مجوزهای لازم را می گیرد.

مدرس در خصوص موسیقی امروز و حال و هوای ملودی خود گفت: متاسفانه اکثر خوانندگان امروز به سمت موسیقی ترک و عرب گرایش  و کشش پیدا کرده‌اند و نت‌هایشان فواصل نزدیک دارد. اما درباره حال و هوای ملودی خودم باید بگویم که ملودی من به سمت موسیقی ترک و عرب کشیده نشده و طبیعتا فضاسازی که برای تنظیم آثارم انجام می دهم حالت چند صدایی و هارمونی پیچیده‌تری دارد و بیشتری سلیقه‌ای است.

وی با اشاره پیروی نکردن از الگوی خاص برای تولید آثار خود به ویژه مجموعه موزیک ویدیوها گفت: فعلا تمرکزم روی خوانندگی است و اگر موزیک ویدیویی می‌سازم بخاطر تبلیغ آهنگ‌هایم است و به هیچ‌ عنوان دغدغه ام ویدیو سازی نیست.

گفتنی است سعید مدرس چندی پیش موزیک ویدیویی با عنوان «من بی‌دلیل خوشحالم» را ساخت و منتشر کرد و در حال حاضر نیز کار جدیدش را با اسم «میشه یه بار تجربه کرد» ساخته است و بعد از ماه رمضان در تهران سالن میلاد نمایشگاه و شهرستان‌ها در تدارک کنسرت جدید خود است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار