خواننده آلبوم «دستهاي نامحرم» گفت: در کشور ما موسیقی برای هیچ دولت و سازمانی اولویت اصلی نیست، دلایلش هم فرهنگی است و پخش آثار موسیقی ما متاسفانه از طریق سوپر مارکتها انجام مي‌شود.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ آئین رونمایی مجموعه ترانه‌های «دستم را باز بگذارید، می‌خواهم بنویسم آغوش» و جلسه نقد و بررسی آلبوم «دستهای نامحرم» با حضور کامران رسول زاده، رضا خانزاده، آرون  حسینی، پدرام آزاد، پویا مطلبی و آرون مهربان در رستوران دوئت برگزار شد.

کامران رسول زاده در ابتدا گفت: طی حضور در جشنواره شعر باکو به عنوان نماینده شعر فارسی، توانستم تندیس افتخار آن مراسم را رديافت كنم. شعر میراثي مشترک برای همه بشر است و امروز مفتخرم که کتاب ترانه‌هایم را که همین امروز از چاپخانه درآمد رونمایی کنم و فروش این مجموعه ترانه با آغاز نمایشگاه کتاب شروع می‌شود.

وی ادامه داد:12 بهمن سال گذشته در سالن میلاد، اولین کنسرتم را برگزار کردم و کنسرت جدیدم 7 خرداد به روی صحنه می‌رود.

وی تصریح کرد: حضور در عرصه موسیقی بخاطر فضای بسته‌ای که دارد خیلی سخت است. در کنسرت قبلی‌ام، دفتر موسیقی با پیامی که بخاطر محتوا در ترانه‌هایم داشتم از من تقدیر کرد.  آثار خوبی در کشور ما تولید می‌شوند، اما خيلي‌هاشان فرصت پخش و دیده شدن ندارند. این اشکال موسقی ایران است و واضح است که  حمایت از آثار من کار هر کسی نبود.

وی تصریح کرد: زبانی به قدرتمندی زبان فارسی سراغ ندارم و در طول تاريخ هيچ زباني مثل زبان فارسي از خودش حمايت و حراست نكرده است.

رسول زاده عنوان کرد: در کشور ما موسیقی برای هیچ دولت و سازمانی اولویت اصلی نیست، دلایلش هم فرهنگی است. در مملکتی که كسي فالش می‌خواند و فروش هم دارد، تبریک می‌گویم به کسی که استیج خوبی ندارد ولی ده اجرا می‌تواند برود، نوش جانش. پخش آثار موسیقی ما متاسفانه از طریق سوپر مارکتها انجام مي‌شود. ما در ایران حقوق کپی رایت هم نداریم که ساز و کاری غلط است.

آرون مهربان در ادامه نشست گفت: مهمترین نکته‌ای که در تنظیم صحنه‌ای وجود دارد این است كه وقتي ابزار تنظيم صحنه‌ محدود بود، باید از این ابزار محدود به بهترین نحوه استفاده کنيم تا كار خروجی مشخص و درستی داشته باشد.

محمد خانزاده در ادامه نشست  گفت: ما با شرکتهای پخش، چون دنیای هنر قرار داد می‌بندیم. مشکلات پخش ما زیاد است ما تا تولید و تهیه‌ي آلبوم، همه جوره تبلیغات می‌کنیم اما از اینجا به بعد در پخش دست ما محدود است متاسفانه همه دنبال اسم  هستند. البته که این مشکل از خود رسانه‌ها شروع می‌شود. هدف ما فعلاً معلوم نیست که آیا می‌خواهیم حمایت کنیم یا تجارت. متاسفانه ما فقط تبلیغات و حمایت داریم ولی به قسمت فروش دسترسی نداریم.

خانزاده درباره پخش ضعیف آلبوم سعید مدرس گفت: ما از شرکت پخش سیما شهر یک شکایت حقوقی تنظیم کرده‌ایم پخش آلبوم سعید مدرس از صفر تا صد مشکل داشت که تمام مشکل به سیما شهر باز می‌گردد البته که اولین بار  هم نیست توسط این شرکت چنین اتفاقی افتاده است.

وی افزود: شاید این اتفاق باز هم بیفتد که البته از دست شرکت خارج است و به مدیریت آن شرکت باز می‌گردد و وظیفه آن است تا محصولی با کیفیت پخش کند قطعا این آلبوم اگر بیشتر فروخته شود برای ما از لحاظ تجاری و فرهنگی برد دارد.

رسول‌زاده در ادامه نشست گفت: همکاری با شرکت بزرگی چون اکسیر نوین این انگیزه‌اي ایجاد کرد تا قطعاتی را که شنیده شده بود، دوباره منتشر کنم. اسم آلبوم قرار بود اسب زخمی باشد اما به جهت ملاحظاتی که تیم اکسیر نوین داشت ترجیح دادیم اسم آلبوم را دستهای نا محرم انتخاب کنیم تا مخاطب عام بیشتری را در برگیرد.

آرون حسینی یکی از تنظیم  کننده‌های آلبوم در ادامه نشست گفت: ما خواستیم کار نويی را در بازار موسیقی پاپ كشور انجام دهیم و یک سری استایل‌ها را رعایت کنیم این اتفاق بسیار زمان برد و تجربه جدیدی در موسیقی پاپ صورت گرفت.

رسول زاده در ادامه نشست عنوان کرد: سبک و علاقه‌ي شخصی من راک است عمده‌ای از آثارم را در کنسرت بصورت راک استاندارد اجرا کردیم خوشحالم که "دستهای نامحرم" برای عوام خیلی جذاب است و البته بین این اجراها قطعاتی را هم برای مخاطبان خاص موسیقی اجرا کردیم. این نوید را می‌دهم كه در آلبوم بعد، فضای ملودی‌ها متفاوت‌تر خواهد بود. من اگر بخواهم اندیشه‌هایم را به گوش مخاطبان موسیقی برسانم مجبورم که کار پاپ هم انجام بدهم.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدوارم روزی برسد که تهیه کننده محترم به من بگوید؛ تو دیگر دغدغه کنسرت و آلبوم نداشته باش و تمرکزت را روی موسیقی مورد نظرت بگذار.

 کاراکتر من پاپ نیست و کمتر خواننده‌ای پیدا می‌شود که در حوزه شعر نیز راک بنویسد و این به این معناست که فلسفه خیلی مهم است و راک یک فلسفه است. خاستگاه من شعر است اما موسیقی هم برای من اهمیت دارد.

خواننده‌ي آلبوم "دستهای نامحرم" در انتها تصریح کرد: با عنوان یک راکر دوست دارم جزو مصلح‌های اجتماعی باشم و دوست دارم كه یک جریان فکری بسازم اما نوشته‌های من نوشته‌هایی با پایه‌های اجتماعی است. از عشق نوشتن شغل دائمی من است اما از وجوه عاشقانه راجع به مسائل اجتماعی نوشتن، خیلی برای من خوش آیند است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.