شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد؛ به توافق هسته‌ای ایران به عنوان یکی از موفقیت‌های بزرگ "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا نگاه می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی گفت: توافق هسته‌ای با ایران می‌تواند میراث خوبی برای باراک اوباما باشد.

بسیاری بر این باورند که اوباما در ماه‌های اخیر تصویر خوبی از خود برجا گذاشته است. از جمله اقدامات اخیر او می‌توان به واکنش کاخ سفید به تائید قانون بهداشت و درمان، واکنش به حکم دادگاه درباره ازدواج هم‌جنس گرایان، برقراری مجدد روابط با کوبا بعد از پنجاه سال و توافق بین المللی بر سر برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد.

او همچنان در مورد موضوعاتی از قبیل کاهش محکومیت مجرمان مواد مخدر که دست به خشونت نزده‌اند و نهایی کردن توافق تجاری با شرکای آن سوی اقیانوس آرام تلاش می‌کند.

"لوران ویکتوریا برک،" تحلیلگر مسائل سیاسی گفت:« وقتی حرف از سیاست خارجی به میان می‌آید مسائل غیرقابل پیش‌بینی است مثل حملات تروریستی.» اما رئیس جمهور همچنان با چالش هایی روبرو است مثل مقابله با داعش، بازسازی عراق، جنگ داخلی در سوریه و بحران اوکراین. او همچنین باید منتظر باشد تا کنگره توافق هسته‌ای با ایران را تائید کند. اکنون رئیس‌جمهور آمریکا می‌داند که فرصت زیادی برای تکمیل کارهایش باقی نمانده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار