رئیس‌جمهور آمریکا در نطق هفتگی خود بار دیگر به انتقادات اعضای کنگره از توافقنامه هسته‌ای ایران پاسخ داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری «شبکه المنار»، باراک اوباما در نطق هفتگی خود تلاش کرد به انتقادات اعضای کنگره از توافقنامه هسته‌ای با ایران پاسخ دهد. 

اوباما گفت: بدون این توافقنامه ما با خطر بروز جنگ جدید در منطقه ای روبرو بودیم که حساس ترین منطقه در جهان است. 

اوباما با اشاره به محدودیت هایی که این توافقنامه بر توان هسته‌ای ایران اعمال می‌کند، افزود: این توافقنامه ایران را از ساخت بمب دور می‌کند و ممنوعیت کامل درباره دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای وجود دارد. ما نظارت بیست و چهار ساعته بر تاسیسات اصلی هسته‌ای در ایران خواهیم داشت. 

وی مدعی شد: اگر ایران تعهدات خود را در این توافقنامه نقض کند، عواقب سریعی متوجه این کشور خواهد شد. اگر ایران توافقنامه را رد کرد، تحریم‌هایی که ما علیه این کشور اعمال کردیم بلافاصله اعمال خواهد شد. 

رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه از مخالفان هراسی ندارد گفت: من از هر بررسی دقیق استقبال می کنم و از سوالات هراسی ندارم. 

باراک اوباما با مطرح کردن این سوال که آیا این توافقنامه همه تهدیدات ایران برای همسایگانش را از بین می برد؟ پاسخ داد نه، اما آیا این توافقنامه بهتر از هر توافق قبلی برای تضمین دست پیدا نکردن ایران به سلاح هسته‌ای نیست؟ پاسخ این سوال مثبت است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار