مدیر عامل توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: بخش دولتی با مصرف بیش از یک چهارم انرژی بیشترین میزان بدهی را به خود اختصاص داده است.

سید محمد هاشمی مدیر عامل توزیع نیروی برق تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:با توجه به افزایش دما در روزهای گذشته هم اکنون ما بیشترین میزان مصرف را در مقایسه با طول سال داریم که با برنامه‌های مختلف به دنبال فرهنگ‌سازی در زمینه صرفه‌جویی مصرف برق هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: بیشترین میزان مصرف ما در پیک ظهرگاهی از ساعت 11 الی 3 بعدظهر است که بیش از یک چهارم آن را ادارات مصرف می‌کنند؛ در سال گذشته به طور متوسط 1150 مگاوات در پیک ظهرگاهی ادارات مصرف دارند که این میزان 28 درصد مصرف پیک را شامل می‌شود.

هاشمی افزود: 2234 مشترک اداری در تهران داریم که مشترکین ما در ادارات با کاهش مصرف 20 درصدی از طریق خاموش نگه داشتن لامپ‌های بدون استفاده، کاهش درجه وسایل سرمایشی و یا جایگزینی کولرهای آبی به جای کولرهای گازی می‌توانند در بهبود شرایط ما را یاری کنند.

وی اذعان داشت: متاسفانه بیشترین بدهی برای سازمان‌های نظامی، انتظامی و دولتی است که در درجه اول خواهشمندیم مصرف را کاهش دهند و در مرحله بعد با پرداخت بدهی ما را در به روز کردن تجهیزات یاری کنند.

مدیر عامل توزیع نیروی برق تهران تصریح کرد: با کاهش 2 درصد مصرف پیک در تهران که رقمی در حدود 200 مگاوات می‌شود به اندازه یک نیروگاه 200 مگاواتی به ارزش 700 میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است که این میزان از انتشار 300 تن گاز دی‌اکسید کربن جلوگیری می‌کند.

وی در خصوص راه‌های کاهش مصرف گفت: راهکارهای شکستن پیک ظهرگاهی می‌تواند استفاده از منابع تجدید پذیر باشد در حال حاضر ما تابش بالایی داریم می‌توانیم از انرژی خورشیدی در تولید برق استفاده کنیم از همین روی در سال گذشته سهمی برای ادارات، مجلس، مدارس و مساجد مشخص و نصب شد.

هاشمی افزود: برای مشترکین خانگی نیز دولت 1 کیلو وات در نظر گرفته که تا سقف 50 درصد آن را پرداخت می‌کند که هزینه هر کیلووات 7 میلیون تومان می‌شود، شایان ذکر است با در نظر گرفتن این مشوق‌ها برای 1000 کیلووات متقاضی خانگی داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:بخش‌های مدیریت بازرسی و دفتر مدیریت مصرف به صورت مستمر در حال رصد هستند که در صورت مشاهده تخلفات به مشترکین پرمصرف اخطار داده می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار