معاون فنی و درامد سازمان تامین اجتماعی با حضور در برنامه مشاور شبکه اموزش سیما گفت: کارمندان دولت با 25 سال سابقه و بدون سنوات ارفاقی با دریافت 25 روز حقوق بازنشسته می شوند.

فراوانی انواع بازنشستگی از مشکلات سازمان تامین اجتماعی/ کارمندان دولت با 25 سال سابقه بازنشسته می شوندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در برنامه مشاور شبکه آموزش با اشاره به فراوانی انواع بازنشستگی اظهار کرد: در کشورهای دیگر ما هرگز شاهد قوانین های متفاوت بازنشستگی نیستیم و این فراوانی بازنشستگی در کشور مشکلاتی را برای سازمان تامین اجتماعی به وجود اورده است.

وی در خصوص بازنشستگی پیش از موعد تصریح کرد: این قانون در حال حاضر برای کارمندان دولت ابلاغ شده و سازمان ها تا محل 5 درصد منابعشان امکان بازنشسته کردن کارمندان را داشته و این درحالی است که متقاضیان فقط با تصمیم سازمان های مربوطه خود بازنشسته می شوند.

زدا با اشاره به بیمه شدگان مشاغل سخت و زیان آور افزود:این افراد می توانند با 20 سال سابقه متوالی و 25 سال سابقه متناوب بدون شرط سنی بازنشسته شوند.

معاون فنی و درامد سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: مرجع تشخیص مشاغل سخت و زیان اور، سازمان تامین اجتماعی نیست بلکه ادارات کار کمیته ای به نام تشخیص مشاغل سخت و زیان اور دارند که متقاضیان با مراجعه به این مراکز با بررسی های صورت گرفته به سازمان تامین اجتماعی معرفی می شوند. 

وی در خصوص کارگران ساختمانی که هنوز در این بخش بیمه نشده اند یادآور شد: بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش کارگران ساختمانی اتفاق می افتد که متاسفانه با منابعی که در حال حاضر در اختیار سازمان است توانسته ایم یک میلیون نفر را بیمه کنیم.

زدا تاکید کرد: افرادی که نتوانستند حق بیمه خود را در موعد مقرر پرداخت کنند با مراجعه به شعبات، با استفاده از بخش نامه جدید، مجددا قرارداد را امضا کرده تا رفع ابطال بیمه انجام شود.

معاون فنی و در امد سازمان در پایان گفت: افراد از کارافتاده با مراجعه به کمسیون های پزشکی و با تشخیص درصد از کارافتادگی بازنشسته میشوند که اگر درصد از کارافتادگی 66 درصد، مقرری کامل را دریافت و اگر بین 33 تا 66 درصد بود همزمان با ادامه اشتغال مقرری جزیی دریافت می کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار