در روی خط تهران پنج شنبه این هفته پیگیری موضوع های ازدحام مسافران در خط 7 اتوبوس های تندرو، مسدود شدن سایت ثبت نام ایران خودرو برای تاکسی های فرسوده، بلاتکلیفی طرح همسان سازی بیمه تامین اجتماعی، کمبود آب و هدر رفتن آب از شیر آتش نشانی در منطقه 12 صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روی خط تهران پنج شنبه این هفته در سوژه اول خود پیگیر موضوع ازدحام مسافران در خط 7 اتوبوس های تندرو شد.  
 
ماجرا از این قرار است که در چند سال اخیر خیابان ولیعصر (عج) و نیایش با مشکل ترافیک مواجه شده است و شهروندان و مسافران خط 7 اتوبوس های تندرو گلایه داشتند که چرا در خط تجریش راه اهن مدت ها طول می کشد تا به مقصد برسند.  
 
اتوبوسرانی تهران برای رفع این معضل بزرگ اقدام به انجام طرح جایگزینی اتوبوس های دو کابین به جای تک کابین کرد.
 
اما با وجود این که ترافیک نیایش ولیعصر (عج) کاهش پیدا کرد و مسافران هنگامی که از اتوبوس برای رسیدن به مقصد استفاده می کردند در مدت زمان کمتری به مقصد می رسند پای مشکل دیگری به میان آمد.
 
مشکلی که با کاهش ترافیک نیایش و حرکت سریع تر اتوبوس ها تراکم مسافران در ایستگاه های خط 7 مترو را به دنبال داشت این که ترافیک کاهش پیدا کرده و حرکت اتوبوس ها سریع تر شده است نکته مثبتی است اما نباید نسبت به تراکم مسافران در ایستگاه ها نیز غافل بود.  
 
روی خط تهران موضوع را با پیمان سنندجی مدیر شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در میان گذاشت.
 
وی در پاسخ گفت: معادل اتوبوس های تک کابین اتوبوس های دو کابین با کیفیت بهتر جایگزین شده است.
 
سنندجی تاکید کرد: به تبع هر نوع جابه جایی اتوبوس و تغییر رفتاری مشکلات خاص خود را به همراه دارد از هفته گذشته اتوبوس های دو کابین جایگزین اتوبوس های تک کابین شده است تا ترافیکی که قبلا در این مسیر وجود داشت کاهش و رفع شود.  
 
مدیر شرکت اتوبوسرانی تهران تصریح کرد: در حقیقت سبقت ها، سرعت ها و توقف های بسیار زیادی که در گذشته در پشت چراغ های راهنما وجود داشت به گونه ای ساماندهی شده است زیرا شهروندان گلایه داشتند چرا باید در زمان طولانی پشت چراغ های قرمز منتظر بمانند و دیگر به مقصد نرسند با تزریق اتوبوس های دو کابین وضعیت خط به حالت عادی برمی گردد.  
 
وی افزود: هر اتوبوس دو کابین برابر یک اتوبوس تک کابین است با توجه به این که سرعت اتوبوس ها افزایش پیدا کرده هر اتوبوس با فاصله یک و نیم دقیقه به داخل ایستگاه می رسد اما در گذشته به دلیل تعداد بسیار زیاد اتوبوس ها مسافران در زمان طولانی تری به مقصد می رسیدند که این موضوع باعث نگرانی شهروندان شده بود.
 
با تزریق اتوبوس های جدید دو کابین مشکل تراکم مسافر نیز در ایستگاه برطرف می شود.
 
سنندجی در پایان گفت: مدت زمان انتظار مسافران در ایستگاه ها یک و نیم دقیقه پیش بینی شده است هم چنین موضوع دریافت وجه کرایه اتوبوس ها به ایستگاه ها انتقال یافته است با توجه به موضوع کاهش ترافیک در هفته آینده 15 دستگاه اتوبوس دو کابین اضافه خواهیم کرد.  
 
در ساعات پیک و نقاطی که تراکم مسافر دارد با تزریق اتوبوس های تک کابین مشکل را برطرف خواهیم ساخت.  
 
حکایت مسدود شدن سایت ثبت نام تاکسی های فرسوده هم چنان ادامه دارد  

مسدود شدن سایت ثبت نام تاکسی های فرسوده و بلاتکلیفی تاکسیرانان موضوعی بود که روی خط تهران پنج شنبه این هفته در سوژه دوم خود به آن پرداخت.  
 
ماجرا از این قرار است که اوایل اردیبهشت سال 94 گزارشی پیرامون مشکلات تاکسی های فرسوده در روی خط تهران پخش شد که مسئولان گفتند به دلیل بدهی ستاد سوخت به ایران خودرو سایت ایران خودرو برای ثبت نام باز نمی شود.
 
اما اکنون ستاد سوخت گفته است بدهی ایران خودرو را تمام و کمال پرداخت کرده است و ایران خودرو نظر دیگری دارد.
 
این در حالی است که سال 93 ایران خودرو علی رغم وجود این بدهی ها برای این که طرح ملی ثبت نام تاکسی های فرسوده و جایگزینی خودروها راه اندازی شود یک تفاهم نامه ای را با ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت امضا کرد که در این تفاهم نامه قرار بود 80 هزار دستگاه جایگزینی صورت گیرد.  
 
اما یکی از شروط اصلی این بود که این بدهی های معوق در چند مرحله به ایران خودرو پرداخت شود.  
 
ایران خودرو مدعی است تاکنون هیچ وجهی به آن ها پرداخت نشده است این در حالی است که در این باره فقط رانندگان تاکسی های فرسوده با مشکلات خاص خود دست و پنجه نرم می کنند.
 
امیدواریم که هر چه سریعتر مسئولان توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند و هر چه سریعتر چاره ای برای رفع این مشکل بیندیشند.  
 
حکایت همسان سازی بیمه تامین اجتماعی به تاریخ پیوست  

روی خط تهران پنج شنبه این هفته در سوژه سوم خود به موضوع بلاتکلیفی همسان سازی بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد.
 
ماجرا از این قرار است که طرح همسان سازی بیمه تامین اجتماعی در سال 88 کلید خورد اما تاکنون هنوز به سرانجام نرسیده است.
 
موضوع به آن جایی رسید که متقاضیان تامین اجتماعی از مسئولان خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به مشکلشان شدند.
 
روی خط تهران موضوع را با زدا معاون سازمان تامین اجتماعی در میان گذاشت.
 
وی در پاسخ گفت: طرح همسان سازی بیمه تامین اجتماعی در خرداد ماه سال 88 آغاز شد و قرار شد تا دو هزار و 500 میلیارد تومان برای اجرای این طرح دولت در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دهد اما متاسفانه 960 میلیارد تومان در اختیار سازمان تامین اجتماعی گذاشته شد.  
 
زدا ادامه داد: 7 هزار میلیارد تومان بار مالی به این طرح تحمیل شده است و مشکلاتی را برای بیمه شدگان به وجود آورده است در حقیقت این 7 هزار میلیارد تومان باید از جیب بیمه شدگان دیگر سازمان تامین اجتماعی هزینه شود.
 
معاون سازمان تامین اجتماعی در پایان گفت: به دلیل این که ما از اعتبارات عمومی و درآمدهای عمومی دولت استفاده نمی کنیم در صورتی که مبلغی به ما تحمیل شود مجبوریم از جیب بقیه مشترکان خود استخراج کنیم.
 
حکایت هدر رفتن آب از شیر آتش نشانی در منطقه 12 چیست؟ 

روی خط تهران پنج شنبه این هفته در سوژه چهارم خود در گزارشی پیرامون هدر رفتن آب از شیر آتش نشانی در منطقه 12 پرداخت.  
 
این گزارش در قالب تصویر ارسالی شهروندان در روی خط تهران پنج شنبه این هفته پخش شد.  
 
این در حالی است که بارها مسئولان اعلام کردند که با مشکل کم آبی مواجه هستیم و باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم.  
 
با توجه به این که در فصل گرما به سر می بریم چرا باید با این موضوع مواجه شویم.
 
روی خط تهران این موضوع را پیگیر خواهد شد امیدواریم مسئولان نظارت بیشتری بر این امر داشته باشند تا این چنین مشکلاتی به وجود نیاید.  

انتهای پیام/
برچسب ها: شهری ، خط ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار