عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: صنایع کوچک با وجود آن که در نقطه سربه‌سر قرار دارند برای حفظ اشتغال حاضر به تعطیلی نیستند.

حسین فتاحی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه  صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اهمیت صنایع کوچک در اشتغال‌زایی گفت: متاسفانه به دلیل عدم حمایت صنایع کوچک در سه ماه گذشته از سال تغییر در بخش اشتغال به وجود نیامده و رکود بر صنایع حاکم است.

وی افزود: بسیاری از صنایع کوچک با وجود آن که در نقطه سر به سر قرار دارند برای حفظ اشتغال حاضر به تعطیلی نیستند ولی شرایط برای برخی از بنگاه‌ها سخت‌تر است و منجر به تعطیلی آنها می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر بازگشایی برخی واحدهای صنعتی تعطیل شده گفت: تا به امروز هیچ یک از واحدهای تعطیل شده بازگشایی نشده است ولی امیدواریم این امر در آینده محقق شود.

فتاحی اصلی‌ترین شکل صنایع را افزایش واردات دانست و در این‌باره توضیح داد: با وجود اینکه مقام معظم رهبری بارها بر جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاها تاکید کرده‌اند اما همچنان شاهد ورود کالاهای خارجی به داخل هستیم و این امر تهدید برای صنایع محسوب می‌شود.

وی با اشاره به عدم حمایت از صنایع کوچک گفت: در حال حاضر هیچ حمایتی از این بخش صورت نمی‌گیرد و سرمایه‌گذاری بر این صنایع انجام نمی‌شود و این عوامل موجب شده تا دستگاه‌های صنعتی نتوانند به صورت مطلوب خدمات را ارائه دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان تصریح کرد: در شرایط فعلی مدیریت جهادی که مورد تایید مقام معظم رهبری بوده شکل نگرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار