مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهارداشت: استفاده بهینه از آب یکی از بخش های محوری راهکارهای مقابله با بحران کم آبی برای حفظ فضای سبز است و پس از آن استفاده از گونه های گیاهی با نیاز آبی کم از اهمیت بر خوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، احمد سليماني پور با بيان اين مطلب گفت: در چند سال اخیر ، باوجود رو برو بودن جنوب شهر با کمبود آب ، عرصه های فضای سبز جنوب اصفهان حفظ شده است.

وي با اشاره به اين كه از سال 79 با پدیده کم آبی و خشکسالی مواجه شدیم و پدیده تغییر اقلیمی که اصفهان با آن رو برو شده است، عنوان کرد: مدیریت شهر اصفهان و سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ا ز سال 79 اقدامات اساسی برای مقابله با این بحران انجام داده‌اند که دستاوردهای مثبتی داشته است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در راهکارهای مقابله با بحران کم آبی برای حفظ فضای سبز ،استفاده بهینه از آب یکی از بخش های محوری است ، افزود:پس ازآن استفاده ازگونه های گیاهی با نیازآبی کم ازاهمیت برخوردار است .

وي با بيان اين كه در بخش استفاده بهینه از آب باید تامین آب،نقل و انتقال آب ، توزیع و مصرف آب مورد توجه قرار بگیرد اذعان داشت: در زمینه تامین آب، مطالعاتی درباره آب های زیر زمینی انجام شد که نتایج خوبی به دست آمد ، عنوان کرد :بر اساس نتایج این مطالعات مشخص شد در جنوب اصفهان با کمبود آب مواجه هستیم.

سليماني پور ادامه داد: باوجود روبرو بودن جنوب شهراصفهان با کمبود آب، عرصه های فضای سبز جنوب اصفهان حفظ شد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصريح كرد: از سال 78 تا شهریور 93 ، ب های زیر زمینی 5/14 متر کاهش داشته است که نشان می دهد به طور متوسط هر سال یک متراز آب های زیر زمینی کاسته شده است .

وی تاکید کرد : اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد، در مدیریت آب با بحران مواجه می شویم .

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای تامین آب برای بخش جنوبی شهر باید نقل و انتقال مورد توجه قرار می گرفت ،عنوان کرد :در بخش نقل و انتقال آب سیستم و شبکه های حلقوی ایجاد کردیم تا آب را به مناطقی که با کمبود آب مواجه بود منتقل کنیم و فضای سبز با وجود این محدودیت ها حفظ شود.

سلیمانی پور با بیان اینکه در بخش توزیع و مصرف آب نیز مطالعاتی انجام شد،گفت :مطالعات تعیین استاندارد های مدیریت آبیاری انجام شد و اکنون از نتایج عملی این تحقیقات استفاده می شود .

به گفته مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان پهنه بندی خرد اقلیمی اصفهان که در کشور بی نظیر است،انجام شده و باید از مراکز تحقیقاتی اصفهان که در این زمینه همکاری کردند، تشکر کرد.

سلیمانی پور با بيان اين كه بر اساس مطالعات روشی برای اندازه گیری نیاز آبی عرصه های فضای سبز شهراصفهان با جدید ترین روش ها انجام شد افزود: نیازهای آبی عرصه های فضای سبز اصفهان برآورد شد .

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان عنوان کرد: تجهیزاتی روی خروجی های آب قرار گرفته است و با استفاده از پانل های الکترونیکی لحظه به لحظه آب برداشتی از چاه ها و آب رها شده روی عرصه های فضای سبز اندازه گیری می شود .

به گفته وی امسال تمهیدات بیشتری برای کنترل آب مصرفی در عرصه های فضای سبز اصفهان پیش بینی شده است و اگر پیمانکاران بیش از آب مورد نیاز مصرف کنند ، جریمه می شوند.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اذعان داشت: جدول توزیع مناسب آب به پیمانکاران ارائه شده است تا مصرف بهینه آب در عرصه های فضای سبز مدیریت شود.

سلیمانی پور عنوان کرد : 1870 هکتار ازعرصه های فضای سبز شهر اصفهان به صورت آبیاری تحت فشار آبیاری می شود .

به گفته مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان حدود 90 درصد آبیاری کمربند سبز اصفهان و جنگل های شرق اصفهان به صورت آبیاری قطره ای انجام می شود

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.