در بيست و هشتمين نشست ستاد اجرايي برنامه تحول نظام سلامت در لرستان بسته ترويج زايمان طبيعي برنامه يكساله تحول نظام سلامت در مقايسه با سال92 ارائه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ طبق بسته ترويج زايمان طبيعي نسبت سزارين در بيمارستان هاي خصوصي و تامين اجتماعي به بيمارستان هاي دانشگاهي در لرستان رشد بالاتري دارد.

این در حالی است که زايمان طبيعي از نظر تعداد در بيمارستان هاي دولتي لرستان با رشد 18 درصدي طي برنامه يكساله تحول نظام از 15 ارديبهشت ماه93 تا15 اديبهشت ماه 94 در مقايسه با سال92 برخوردار بوده است. بطوريكه در اين مدت بالغ بر 15 هزار زايمان طبيعي در مراكز درماني دانشگاه در سطح استان انجام شده است.

دکتر ساکی رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان دراین نشست گفت: نياز است بازرسي ها و نظارت هايتان را بيشتر كنيد و بسته تشويق نيز مد نظرتان باشد تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشكلات موجود خصوصا زايمان طبيعي و كاهش شاخص مرگ و مير مادران باردار و اطفال اقدام شود و توسط يك تيم منسجم و علمي وضعيت زايمان ها خصوصا سزارين را بررسي كنيد و با تدبير مناسب و انجام كارهاي فرهنگي و تبليغاتي خوب،بيس كار را بالا ببريد تا مادران باردار به سمت زايمان طبيعي تشويق شوند و تعداد سزارين ها در استان كاهش يابد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.