افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بازار مسکن پایتخت و نیز سکونت بیش از 30 درصد از جمعیت شهری در بافت‌های فرسوده از مهم‌ترین عناوین خبری در این هفته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه راه وشهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، ین روزها بازار مسکن بر خلاف سایر هفته‌های گذشته شاهد اتفاقات بسیاری در این حوزه بوده است.

پایتخت سوار بر تخت پادشاهی بازار مسکن / کلان شهرها همچنان ارزان‌تر از تهران

بازار مسکن در شهرستان‌های کشور به وضعیتی رسیده که قیمت‌های واحدهای مسکونی تهران در برابر آن‌ها پادشاهی می‌کنند.


بانک مسکن به عنوان تنها بانک عامل طرح مسکن مهر اعلام کرد: حجم پرداخت تسهیلات بانکی به کل پروژه‌های مشمول طرح مسکن مهر، به مرز ٤٥ هزار میلیارد تومان رسید.
آخوندی مطرح کرد؛


آخوندی از بی‌عدالتی در فقر شهری شکایت کرد و گفت: متأسفانه 30 درصد از جمعیت شهری در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری ساکن هستند که باید هر چه سریع‌تر این موضوع برطرف شود.


قالیباف اظهار داشت: احیای بافت فرسوده خانه به خانه و پلاک به پلاک است و باید در مقیاس یک یکم و به معنای خانه به خانه پیگیری شود


مدیرکل دفتر توسعه مسکن شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: ترسیم چشم انداز توسعه مسکن در بلندمدت نقطه قوت طرح است و تکمیل آن نیازمند تعامل سیاست‌های توسعه شهری و برنامه‌های تأمین مسکن خواهد بود.


رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران از توقف هزار و 800 گوبرداری‌های غیرمجاز در ساختمان‌های استان تهران خبر داد و گفت: متأسفانه شهرداری‌ها اجازه صدور شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان‌های زیر هزار متر نمی‌دهد.


مدیرکل استاندارد استان تهران از فعالیت 400 واحد تولیدی در زمینه مصالح ساختمانی خبر داد و گفت: در سه ماه ابتدای امسال 150 هزار تیرچه و بلوک توقیف شده است.


عضو هیئت مدیره شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه به زودی مبلغ نهایی مسکن مهر اعلام می‌شود،گفت: مبالغ دریافتی از متقاضیان به صورت علی‌الحساب بوده و مبالغ قطعی پس از اتمام و در زمان تحویل اعلام خواهد شد.



شرکت عمران شهر جدید پردیس به منظور تأمین خدمات آب، برق و فاضلاب پروژه‌های مسکن مهر قراردادهایی با 13 شرکت خدمات‌رسان امضا کرده که مجموع مبلغ این قراردادها 397 میلیارد تومان است.



مخالفت شهرداری‌ با نظام مهندسی ساختمان استان تهران باعث شده که شناسنامه فنی ساختمان را به ساختمان‌های زیر هزار متر کاهش نیابد.


این روزها بازار مستاجران سازش ناکوک شده به طوری که هرچه قیمت خرید کاهش می‌یابد قیمت اجاره بالا می‌رود.


مشاور جمعيتی طرح جامع مسکن با تاکيد بر عزم جدی دولت در تامين مسکن مورد نياز جامعه گفت: موفقيت طرح جامع مسکن به اراده سياسی و رشد اقتصادی وابسته است و به دنبال وارد کردن شوک در بازار مسکن نيست.


واحدی رییس هیئت مدیره شهر پرند از اتمام ساخت تمامی واحدهای پرند تا پایان سال خبر داد، گفت: تمامی تأکید من بر تکمیل خدمات زیربنایی است .

 انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار