آخرین تحولات یمن؛

ادعای تسلط شبه نظامیان حامی عربستان بر بندر عدن

خبرها از بازگشت برخی وزرای دولت فراری یمن از ریاض به عدن حکایت دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز به نقل از ساکنان محلی مدعی شد گروهی از شبه نظامیان حامی عربستان روز گذشته پس از درگیری با نیروهای انصارالله توانستند بر بندر عدن و شهر معلا در یمن مسلط شوند.

رویترز گزارش داد نیروهای انصارالله از بندر عدن و شهر معلا که نزدیک این بندر واقع است عقب نشینی کردند. ساکنان محلی همچنین اعلام کردند بعد از ظهر روز گذشته  درگیری های شدیدی میان نیروهای انصارالله و گروه های شبه نظامی که سعی داشتند بر منطقه "کریتر" مسلط شوند بوقوع پیوست. این تحولات پس از آن انجام می شود که شبه نظامیان محلی حامی عربستان روز سه شنبه بر فرودگاه بین المللی عدن مسلط شده بودند.

از سوی دیگر، منابع ارتش یمن و کمیته های مردمی خبرهای مربوط به سقوط بندر عدن در دست شبه نظامیان هوادار عربستان را تکذیب کردند. شبکه تلویزیونی المنار به نقل از این منابع اعلام کرد بخش گسترده ای از منطقه خورمکسر در استان عدن نیز آزاد شده است. 

در همین حال، یگان های موشکی ارتش یمن و کمیته های مردمی، مواضع نظامی عربستان را در هم کوبیدند. ارتش یمن همچنین یک مرکز ارتباطی را در منطقه ظهران عسیر با شش موشک گراد هدف قرار داد و پنج موشک به پایگاه نظامی ملحم در جیزان شلیک کرد. 

شبکه العربیه نیز به نقل از یک منبع در دولت فراری یمن اعلام کرد هواپیمایی نظامی حامل شماری از وزرای دولت فراری این کشور صبح امروز وارد عدن شد. العربیه همچنین اعلام کرد عبدربه منصور هادی دستور داده است شماری از وزاری دولت فراری یمن و برخی سران امنیتی از ریاض به عدن بازگردند. العربیه اعلام کرد دستورات هادی در حالی صادر شده است که شبه نظامیان هوادار منصور هادی به بیرون راندن نیروهای انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن از مناطق "تواهی" "کریتر" و مناطق شمالی عدن ادامه می دهند.
این شبکه همچنین اعلام کرد دولت فراری یمن از بازپس گیری 24 ساعته عدن خبر داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار