سازمان بسیج جامعه پزشکی محور اصلی اردوهای جهادی در کشور است و فعالیتهای بسیج جامعه پزشکی در زمینه های گوناکون پیشبرنده بسیاری از مقاصد کشور است و نباید از آن غافل بود.

مهدی محمدپناه مدیر اجرایی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از اردوهای جهادی بسیج بگونه ای است که از نظر وزیر بهداشت هیچ كار فرهنگی با ارزش‌تر از اردوهای جهادی نیست و در این سفرهاست كه لایه‌های عمیقی از انسانیت ظاهر می‌شود و روابط عمیق‌تری هم شكل می‌گیرد؛ به همین دلیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی آمادگی خود را برای حمایت مادی و معنوی از این اردوها اعلام كرده و هزینه برای این حوزه را البته با رعایت صرفه‌جویی ارزشمند می‌داند.  
وی با اشاره ه سخنان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: محوریت اصلی در اردوهای جهادی با سازمان بسیج جامعه پزشكی است كه در این اردوها فعال هستند و ما قدردان این حضور هستیم.  

وی با اشاره به اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس تصریح كرد: بهترین بازدهی و منفعت در دوران انقلاب و دفاع مقدس از حركت‌های جهادی منشأ داشت و این نشان‌دهنده با ارزش بودن حركت جهادی است كه باید مورد حمایت قرار بگیرد.  

وی افزود: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از رؤسای دانشگاه‌های ما با افتخار عضو بسیج جامعه پزشكی هستند و در اردوهای جهادی حضوری فعال دارند، مانند اردوی سراسری كه در یزد اجرا شده بود.

 وی همچنین با اشاره به سخنان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی  گفت: افراد مستقر  در وزارتخانه مانند معاونت فرهنگی و دانشجویی نیز باید در كنار سازمان بسیج جامعه پزشكی قرار بگیرند و همكاری‌ها و حمایت‌های لازم را در برگزاری اردوهای جهادی پزشكی داشته باشند.

گفتنی است، تلاش در جهت گسترش و ارتقا اخلاق پزشکی  و ارائه الگوهای علمی و عملی در جامعه پزشکی،کمک به تخقق استقلال  علمی و ارتقاء در جامعه پزشکی، کمک به تحقق استقلال علمی و ارتقاء و تقویت و پ‍ژوهش زمینه های علوم پزشکی ،مشارکت در رشد و ارتقاء توان تخصصی جامعه پزشکی  و...برخی از اهداف سازمان بسیج جامعه پزشکی می باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار