آمریکا تعدادی از آثار باستانی و اشیای تاریخی عراق را به این کشور بازگرداند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی چهارشنبه اعلام کردند؛ آثار باستانی و اشیای تاریخی عراق را که در حمله به تکفیری‌های داعش در سوریه ضبط کرده‌بودند به این کشور برگرداندند.

نیروهای ویژه آمریکا ما مه امسال (اردیبهشت‌ماه) این اشیای تاریخی را در یکی از عملیات خود برای دستگیری «ابو سیف،» از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش، ضبط کرده بودند.

 مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند کشف این محموله در سوریه و خارج از مرزهای عراق ثابت می‌کند نظامیان تروریستی داعش درآمد حاصل از فروش گنجینه‌های باستانی را برای تأمین هزینه‌های حملات تروریستی خود صرف می‌کنند.

در میان آثار کشف شده، مُهرهای استوانه‌ای، ظروف سفالی، دستبند‌های فلزی و جواهرات وجود داد. سکه‌های اوایل دوران اسلامی و ذرات شیشه‌ای کشف شده که به نظر می‌آید متعلق به گلدانی رنگی هستند نیز در بین اشیای کشف شده دیده می‌شوند. 

تکفیری‌های داعش، با ادعای مبارزه با بت‌پرستی تاکنون تعدادی از باارزش‌ترین اماکن باستانی شمال عراق را تخریب کرده‌اند. این گروه تروریستی پس از به یغما بردن آثار تاریخی ارزشمند، آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسانند. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار