همدان؛

آغاز عملیات اجرایی نمایشگاه دائمی توان مندی های وساختمان های تجاری فیاض بخش مددجویان بهزیستی

همزمان با هفته بهزیستی دو طرح نمایشگاه دائمی توان مندی های مددجویان و ساختمان های تجاری فیاض بخش مددجویان بهزیستی همدان عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر کل سازمان بهزیستی استان همدان در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی گفت: پارسال 12 میلیارد و 500 میلیون تومان  اعتبار برای این سازمان اختصاص یافت که جوابگوی نیاز 33 میلیارد تومانی ما نبود و بخشی از نیاز ما از طریق کمک های مردمی تامین شد.

اکبر سوری با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی به عنوان بزرگترین سازمان حمایتی کشور مطرح است گفت:سازمان بهزیستی با کمک دیگر سازمانها در تلاش هستیم تا آسیب ها را در جامعه کاهش دهیم.

وی طلاق،اعتیاد را عامل اصلی آسیبهای فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود:از هر 5واقعه ازدواج دراستان همدان در سال 93 یک طلاق به ثبت رسیده است واستان همدان دراین زمینه رتبه 16 کشوری را دارد.

وی اظهار داشت:در سه ماهه نخست امسال استان همدان از نظر آمار طلاق در مقایسه با مدت مشابه پارسال 8 درصد کاهش داشته است.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان با بیان اینکه امسال پذیرش کودکان خیابانی در استان 2 برابر پارسال شده است اضافه کرد: هم اکنون 7 هزار 935 نفر  معلول در استان تحت پوشش بهزیستی هستند.

سوری با اشاره به افزایش 13 درصدی مرکزهای شبانه روزی گفت: طی یک سال گذشته مراکز درمانی  بهزیستی از 13 مرکز به 16 مرکزافزایش یافت.

وی با بیان اینکه 28 درصد کودک بی سرپرست در مراکز شبانه روزی همدان نگهداری می شوند ،اضافه کرد:350 کودک بی سرپرست تحویل سازمان بهزیستی داده شده بودند با در نظر گرفتن شرایط قانونی تحویل خانواده ها داده شدند.

سوری با بیان اینکه تعدادی کودک معلول با هویت نا معلوم زیر پوشش بهزیستی قرار دارند و برای هریک از این کودکان یک مراقب باید در نظر گرفته شود و تا آخر عمر تحت سرپرستی بهزیستی قرار دارند.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان همدان افزود:پارسال 135 کودک مورد کودک آزاری قرار گرفته اند ودر مورد همسر آزاری هم تعداد140 مورد به این سازمان گزارش شده است.
 
وی خاطر نشان کرد:پارسال 302 کودک خیابانی ساماندهی شدند که ازبین آنها یک کودک دختر بود.

اکبر سوری با تاکید بر اینکه مراجع تقلید می توانند با اطلاع رسانی مردم را به پرداخت زکات فطریه به سازمان بهزیستی ها معرفی کنند افزود: ما از این طریق می توانیم کمک های بیشتری به افراد تحت پوشش بهزیستی ارائه دهیم.

وی غبار روبی از گلزار شهدا ،برپایی نمایشگاه دستاوردهای مددجویان ،آماده سازی خانه فرش فیاض بخش وراه اندازی ستاد توان مند سازی را از جمله برنامه های سازمان بهزیستی استان در هفته بهزیستی برشمرد.

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.