دبیر شورای مرکزی زکات گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با محوریت مساجد آماده دریافت وجوه زکات فطریه مردم است.

کمیته امداد امام خمینی آماده دریافت وجوه زکات فطریهعلی شریف روحانی، سرپرست دبیرخانه شورای مرکزی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌و‌گوی با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص طرح جمع آوری زکات فطریه اظهار کرد: کمیته امداد همه ساله در ارتباط با جمع آوری زکات فطریه اقدامات گسترده‌ای انجام می‌دهد.

وی افزود: امسال نیز مانند سال‌های گذشته در تمام مصلی‌ها و مساجد برگزاری نماز عید پایگاه‌های جمع آوری زکات حضور دارند و علاوه بر مساجد در معابر صندوق‌هایی برای این منظور توسط کمیته امداد تعبیه شده است.

دبیر شورای مرکزی زکات گفت: امر جمع آوری زکات از اختیارات ولی فقیه است و ایشان این کار مهم را بر عهده شورای مرکزی زکات قرار داده، به همین جهت این شورا از سال گذشته رویکرد جدیدی برای جمع آوری زکات اتخاذ کرده است.

شریف روحانی با اشاره به فعالیت‌های شورای مرکزی زکات افزود: شورای مرکزی زکات نسبت به جمع آوری تمام ابعاد زکات از جمله زکات واجب، زکات مال و فطره برنامه دارد.

وی گفت: در مورد زکات فطره، تمام موسسات خیریه و مساجد باید با شورای زکات استان و شهرستان تابع هماهنگ و مجوز دریافت کنند. به همین جهت شورای مرکزی زکات هماهنگی‌های لازم را با وزارت کشور و نیروی انتظامی انجام داده است.

سرپرست دبیرخانه شورای مرکزی زکات گفت: بر اساس فرآیند‌های برنامه ریزی شده کمیته امداد، نیازمندان را اعم از زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی و موسسات خیریه در شهرستان‌ها، تنظیم و با محوریت محل سکونت به مساجد تحویل داده است که بلافاصله بعد از جمع آوری وجوه به نیازمندان همان محل تحویل داده است.

شریف روحانی افزود: هم اکنون 4 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و 2 میلیون نفر نیز جزو قشر آسیب پذیر جامعه هستند که این 6 میلیون نفر جزو جامعه هدف استفاده از کارت قطره به شمار می‌‌آیند.

وی با اشاره به میزان زکات جمع آوری شد در سال گذشته گفت: سال گذشته مبلغ 33 میلیارد تومان زکات فطره و کناره جمع آوری شده که از این میزان 30 میلیارد آن زکات فطره و سادات و 3 میلیارد آن کفاره بوده است.

دبیر شورای مرکزی زکات گفت: کمیته امداد امام خمینی اعلام می‌کنند که آماد دریافت وجوهات زکات مردم است و با امانت کامل و محوریت مساجد، بدون هیچ گونه تغییری وجوه را به دست نیازمندان می‌رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۶ تير ۱۳۹۴
مگه میشه زندگی کرد!
آخرین اخبار