ثبت احوال کرمانشاه به عنوان یک مرجع امور هویتی است که برای ارائه بهتر خدمات به همشهریان سامانه مکانیزه یا صدور 24 ساعته شناسنامه را راه اندازی کرده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت : این طرح شامل صدور شناسنامه برای نوزادان ، تعویض شناسنامه های مستعمل، عکس دار کردن شناسنامه های 15 ساله ها و صدور شناسنامه المثنی برای کسانی که نیاز به تعویض شناسنامه المثنی خود دارند می باشد.

قبادی افزود : افراد برای تعویض و یا عکس دار کردن شناسنامه نخست با مراجعه به دفاتر پیشخوان و ارائه مدارک خود اقدام به تشکیل پرونده نموده و بعد از انتقال آن به ثبت احوال ظرف مدت 24 ساعت شناسنامه آنان صادر می گردد.

وی در ادامه در مورد اقدام والدین برای صدور شناسنامه نوزادان تازه متولد شده افزود: این افراد از زمان صادر شدن اعلامیه تولد، برای نوزادشان می توانند با مراجعه به ثبت احوال و تکمیل فرم های مربوطه بعد از یک روز شناسنامه نوزاد خود را دریافت کنند.

لازم به ذکر است: که پیش از این پروسه زمانی صدور شناسنامه در استان 7 روز به طول می انجامید که این مدت در عصر حاضر و در میان هجوم انبوه اطلاعات و با سرعت بالای تغییر و تولید تکنولوژی های جدید این بازه زمانی بسیار طولانی بوده که با اجرایی شدن این طرح سرعت پیشرفت تکنولوژی روز جای خود را در ثبت احوال استان ما نیز باز کرد تا همشهریان ظرف مدت 24 ساعت قادر به دریافت شناسنامه های جدید خود باشند.

موسوی مسئول روابط عمومی ثبت احوال استان کرمانشاه از تاریخچه این اداره اینگونه می گوید:ثبت احوال کرمانشاه در 20 اذر 1304 با صدور اولین شناسنامه در شهر کرمانشاه برای فردی به نام محمد تقی رهبر فعالیت خود را آغاز کرد، پیش از آن ثبت هویت افراد به صورت کاملا سنتی و توسط رجوع به روحانیون و ریش سفیدان محل انجام می شد که اکنون با گذشت نزدیک به یک قرن از فعالیت این اداره استان ما با 18 اداره مستقر در مراکز شهرستان ها و 3 نمایندگی در بخش های جدید به فعالیت خود ادامه می دهد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کرمانشاه ، طرح ، شناسنامه ، روز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.