علم پزشکی در سال های اخیر پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است و توانسته در بسیاری از زمینه ها به بشریت کمک کند. رفع مشکلات بینایی نیز یکی از مسائل پر اهمیت است که در سال های اخیر پیشرفت بسیاری داشته است.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران; علم پزشکی در سال های اخیر پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است و توانسته در بسیاری از زمینه ها به بشریت کمک کند. رفع مشکلات بینایی نیز یکی از مسائل پر اهمیت در پزشکی است که در سال های اخیر پیشرفت بسیاری داشته است.

احتمالآ تاکنون در فیلم های بسیاری افرادی را دیده اید که پس از وارد شدن اسیب به اعضای بدنشان با قرار گرفتن تحت جراحی های مختلف از اعضای غیر واقعی استفاده کرده اند و توانسته اند قابلیت های خود را باز به دست آورند. در سال های اخیر پیشرفت های بسیاری در این زمینه صورت گرفته است و تکنولوژی توانسته تا مقدار زیادی محدودیت های به وجود آمده برای بسیاری از افراد را برطرف کند.

پزشکان به تازگی اعلام کرده اند که پس از سه سال ازمایش موفق شده اند دستگاهی را تولید کنند که می تواند برای افراد نابینا تصاویری را نمایش دهد. این دستگاه هنوز نمی تواند قابلیت کامل مشاهده را به افراد نابینا بازگرداند اما استفاده کنندگان می توانند پس از استفاده از آن تا شکل های کلی اشیاء را تشخیص دهند.

آزمایش های مختلف برای افزایش کاربرد این دستگاه همچنان ادامه دارد. این دستگاه ها که Argus II نام گرفته اند 100 هزار دلار هزینه برای تولید نیاز دارند که باعث شده است تولید انبوه آن ها فعلآ امکان پذیر نباشد.

آزمایش موفقیت آمیز چشم الکترونیکی +تصاویر

آزمایش موفقیت آمیز چشم الکترونیکی +تصاویر


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار