همزمان با پايان ماه مبارك رمضان و تعطيلات روزهای پايانی اين ماه با آغاز سفرهای تابستانی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آماده خدمت رسانی به مردم است.

به گزارش حوزه راه و شهرسازی‌ گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ ناصر رزاق‌منش مدیرکل روابط‌عمومی این سازمان با اشاره به آمادگی کامل بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جهت آغاز سفرهای تابستانی هموطنان اظهار کرد: با هماهنگی، برنامه‌ریزی و تدابیر اندیشیده شده در ستاد و واحدهای استانی شرایط جهت استفاده از ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین راه‌های مواصلاتی بین شهری، انجام سفرهای ایمن و راحت برای هموطنان فراهم است.

رزاق‌منش با اعلام آمادگی فعالیت راهداران به صورت شبانه روزی در سراسر کشور، در فرصت به دست آمده در ماه مبارک رمضان به لحاظ کاهش سفرها جهت بهسازی، ترمیم و آماده‌سازی راه‌ها و محورهای شریانی افزود: در تابستانی سال‌جاری تعداد ۱۳۶۴ اکیپ راهداری با به کارگیری ۱۲ هزار و ۹۰۰ نیروی راهدار و با استفاده از ۷۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در محورهای مواصلاتی سراسر کشور در کنار و همراه مسافران حضور خواهند داشت تا در صورت ضرورت و احیاناً نیاز به عملیات راهداری وارد عمل شود.

وی همچنین افزود: تعداد گشت‌های راهداری مجهز به دستگاه ردیاب ماهواره‌ای GPS ۲۱۰۰ دستگاه است که ۹۴۰۰۰ کیلومتر از محورهای جاده‌ای را تحت پوشش و نظارت دارند.

مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تعداد راهدارخانه‌های ثابت و سیار مجهز به امکانات اولیه در کل کشور را ۶۶۰ باب اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۵۰۰ باب جزء راهدارخانه‌های ثابت و ۱۶۰ باب دیگر متحرک هستند که بیش از ۶۰ درصد آنها آماده پذیرایی از مسافران در راه مانده در زمان‌های اضطراری شرایط جوی است.

همچنین تعداد ۵۸ ایستگاه هواشناسی جاده‌ای نیز جهت ارائه اخبار و اطلاعات مربوط به وضع جوی جاده‌ای کشور و انجام اقدامات مقتضی در گردنه‌های مهم کشور مستقر هستند.

وی به همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در ارائه خدمات مطلوب به مسافران اشاره کرد و افزود: ارگان‌ها و سازمان‌های مسئول در موضوع سفر در ستاد و استان‌ها در قالب ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی کشور از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم را معمول داشته و با تعامل در سطح شایسته تلاش خواهند نمود تا هموطنان مسافر با آرامش خاطر و ایمنی کامل سفرهای تابستانی خود را به انجام برسانند.

رزاق‌منش با اشاره به آمادگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در جابه‌جایی مسافران در ایام تابستان یاد آور شد: این بخش با به‌کارگیری ۲۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس که غالباً از نوع ویژه و خدمات بسیار مناسب در طول سفر می‌باشند، ۳۹ هزار و ۱۰۰ مینی‌بوس و ۳۸ هزار و ۲۰۰ سواری کرایه امر جابه‌جایی مسافران را برعهده خواهند داشت که با هماهنگی‌های انجام شده با مسئولین تشکل‌های صنفی همچنین ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های استان‌ها امید است تا در تابستان سال‌جاری رضایت‌مندی حداکثری هموطنانی که با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای سفر می‌نمایند جلب شود.

وی افزود:  مسافران می‌توانند با تصمیم به انجام سفر برنامه‌ای، به منظور پیش خرید بلیت به پایانه‌های مسافری و دفاتر فروش بلیت شرکت‌ها در سطح شهر مراجعه نمایند. همچنین به منظور سهولت در دسترسی به بلیت، بدون مراجعه حضوری و از طریق وب سایت اختصاصی شرکت‌ها و یا سایت‌های www.irsafar.com و www.payaneh.ir نسبت به خرید اینترنتی بلیت اقدام کنند.

هم‌وطنان و مسافران گرامی می‌توانند نظرها و پیشنهادهای سازنده خود را از طریق سامانه پیام کوتاه به شماره ۳۰۰۰۱۴۳ به این سازمان ارائه دهند و یا با حضور در دفاتر سازمان مستقر در پایانه‌های مسافری در سراسر کشور افتخارات خود را مطرح فرمایند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار