ساخت توربین‌های بادی در آمریکای جنوبی

با اجرای پروژه‌های ساخت توربین‌های بادی در آمریکا 204 مگاوات برق تولید می‌شود که برق مورد نیاز 60 هزار خانوار است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت phys.org ، در زمین‌های کشاورزی قدیمی کارولینای شمالی، کارکنان برای ساخت یک مزرعه‌ی انرژی بادی در مقیاس تجاری آماده شده‌اند. این پروژه 600 میلیون دلاری توسط شرکت اسپانیایی با 102 توربین در 8900 هکتار در نزدیکی شهر ساحلی الیزابت قرار دارد که احتمال دارد 50 توربین به آن اضافه شود.

هنگامیکه این پروژه به مرحله‌ی اجرا برسد، 204 مگاوات برق تولید می‌کند که این مقدار برق مورد نیاز 60 هزار خانه است.

Paul Copleman سخنگوی آسوشیتد‌پرس گفت: در ماه آینده ساخت و ساز این طرح آغاز می‌شود. با توجه به داده‌های انجمن انرژی بادی آمریکا، در حال حاضر، هیچ جرقه‌ی الکتریکی تولید شده از باد در نه ایالت سراسر جنوب‌شرقی آمریکا زده نشده است.

محققان انرژی فدرال بادهای قوی‌تری را از ارتفاعات بالاتر که می‌تواند با برج‌های بلند و پره‌های روتور بزرگتر شناسایی شود، به دام انداخته‌اند.

نقشه‌ی جدید فدرال از جریان باد در ارتفاعات بالاتر از آنچه در گذشته در دسترس بوده را نشان می‌دهد که این تکنولوژی جدید مناطق باد‌خیز را، به خصوص در جنوب شرقی، بطور قابل توجهی افزایش داده است.

متوسط ارتفاع برج در حال حاضر در ایالت متحده 79 متر است که این تکنولوژی توربین‌هایی با ارتفاع 140 متری را تعریف می‌کند.

مزارع بادی در 36 ایالت آمریکا، پنج درصد انرژی را تامین می‌کند در حالیکه دانمارک 28 درصد، پرتغال، اسپانیا و ایرلند 16 درصد انرژی مورد‌ نیاز کشور خود را از راه باد تامین می‌کنند.

وزارت انرژی معتقد است که ایالات متحده می‌تواند 20 درصد از انرژی کشور را تا سال 2013 تولید کند اما موانعی از جمله سرمایه گذاری سرراه این پروژه قرار دارد. همچنین حفاظت از پرندگان منطقه، خفاش‌ها و عقاب‌ها از دیگر مسائل این پروژه است که اهمیت بسیاری دارد. با این حال بدون حکم دولتی مانند کالیفرنیا این پروژه به آهستگی پیش خواهد رفت. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.