شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: ایرانی ها می خواهند با یک توافق کامل و بی عیب از وین خارج شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: ایرانی ها می خواهند با یک توافق کامل و بی عیب از وین خارج شوند.

عیسی طیبی خبرنگار این شبکه در وین درباره روند مذاکرات هسته ای ایران گفت: تا این لحظه هیچ اظهار نظر رسمی درباره نتیجه نهایی این مذاکرات به استثنای اظهارات محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران مطرح نشده است. وی از بالکن هتل کوبورگ از ادامه گفتگوها خبر داد و این که همه باید منتظر فردا باشند.

وی همچنین در پیام توییتری خود حصول توافق نهایی را پیروزی برای دیپلماسی همه طرف ها در جهان دانست. یکی از منابع ایرانی نیز قبل از اظهارات ظریف گفته بود که امروز توافق اعلام نمی شود.

گفته می شود مدیریت هتل کوبورگ اقامت هیئت آمریکایی را برای یک شب دیگر تمدید کرده که بیانگر یک روز دیگر مذاکره است.

به تاخیر افتادن اعلام این توافق ناشی از مسائل فنی است.

همه منابع تاکید می کنند نود و نه درصد از این توافق آماده شده و تنها مسئله درباره قطعنامه شورای امنیت درباره این توافق است که مرتبط به ساختار و شیوه نگارش این قطعنامه است به ویژه آنکه پنج عضو دائم این شورا در این هتل حضور دارند.

ایران می خواهد با خروج از این مذاکرات به همه چیز پایان دهد به این دلیل ارتشی از حقوقدانان و مستشاران حقوقی را انتخاب کرده است تا با دقت عبارات حقوقی را انتخاب کنند و اجازه ندهند خلائی ایجاد شود تا طرف های دیگر از آن بهره برداری کنند.

ایران نمی خواهد اختلاف نظرهایی که در بیانیه لوزان ایجاد شد این بار در توافق نهایی حاصل شود.

برخی از تفسیرات بیانیه لوزان می گوید درباره برخی از موضوعات توافق حاصل نشده است بنابراین ایرانی ها می خواهند با یک توافق کامل و بدون عیب و نقص از وین خارج شوند، توافقی که بر لغو تحریم های این کشور تاکید دارد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار