شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: همه طرف‌ها مصمم به حل پرونده هسته‌ای ایران هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: همه طرف‌ها مصمم به حل پرونده هسته‌ای ایران هستند.

این شبکه گزارش داد پس از هفده روز مذاکرات فشرده، امکان اعلام سریع توافق بر سر برنامه هسته ای ایران وجود دارد. مذاکره کنندگان اطمینان و بی صبری خود را پنهان نمی کنند.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در این باره گفت «چین براین باور است که هیچ توافقی نمی تواند کامل باشد و شرایط رسیدن به توافقی خوب فراهم شده است. معتقدیم که نمی توان و نباید بار دیگر تعویقی صورت بگیرد.

فرانس بیست و چهار افزود مذاکرات در سپتامبر سال دو هزار و سیزده آغاز و بیستم ژوئن گذشته (سوم تیر) وارد مرحله نهایی شد. هدف غربی ها این است که ایران را مجبور به صرفنظر از برنامه هسته ای نظامی اش کنند و مانع از دستیابی این کشور به سلاح هسته ای شوند. اما تهران بدون اقدام متقابل حاضر به این کار نیست.

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: پیشرفت های خوبی در دو سه روز گذشته انجام شده است. البته هنوز مشکلاتی وجود دارد که تا حل نشوند نمی توانیم بگوییم به توافق رسیده ایم. امیدواریم بتوانیم برای این مشکلات راه حلی پیدا کنیم که مورد موافق هر دو طرف باشد.

فرانس بیست و چهار افزود در میان موانع موجود لغو فوری تحریم تسلیحاتی ایران وجود دارد که تهران خواستار آن است. از دیگر موانع موجود می توان به ضرب آهنگ لغو تحریم های بین المللی علیه تهران و امکان دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به مراکز نظامی ایران اشاره کرد. با این حال همه طرف ها مصمم هستند این پرونده را به نتیجه برسانند. پرونده ای که حدود دوازده سال است روابط بین الملل را تحت تاثیر قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار