تشخیص دیر هنگام بیماری بسیار مرگبار و عدم انتقال زودهنگام نوزادان به بیمارستان به خاطر ناآگاهی والدین سبب مرگ با فاصله کوتاه دو دختر دوقلو شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دو کودک دوقلوی همسان به نام‌های NERE و Bell اهل کشور انگلستان هر دو در 5 ماهگی به بیماری سرطان خون لوسمی حاد لنفوبلاستیک مبتلا شده‌اند.

تراژدی غم‌انگیز مرگ یک دوقلو به خاطر تشخیص دیر هنگام + تصاویر

گفتنی است،‌ تنها یک ماه پس از شناسایی بیماری یکی از دوقلوها جان خود را از دست داد و به فاصله دو سال پس از آن دوقلوی دیگر نیز در اثر این بیماری دچار مرگ شد. 

تراژدی غم‌انگیز مرگ یک دوقلو به خاطر تشخیص دیر هنگام + تصاویر

این دوقلو که هر دو دختر بودند پیش از موعد مقرر بدنیا آمدند و در واحد مراقبت‌های ویژه بیمارستان سنت جیمز در لیدز کشور انگلستان تحت مراقبت قرار گرفته بودند. 

پس از سه ماه از تولد آنها پدر و مادر متوجه وجود کبودی بر روی بدن و توسعه و بزرگ شدن آن، همینطور رنگ پریدگی پوست و تغییر رنگ چشمان یکی از نوزادان شده‌اند. 

تراژدی غم‌انگیز مرگ یک دوقلو به خاطر تشخیص دیر هنگام + تصاویر

در 6 ماهگی با مراجعه به پزشک، والدین با حقیقت تلخ ابتلای کودک خود به لوسمی لنفوبلاستی حاد مواجه شده‌اند. 

پس از مدت اندکی با ظهور علائم مشابه در دوقلوی دیگر BELL متخصصان با معاینه او بیماری سرطان خون را در هر دو دوقلو شناسایی کرده‌اند. 

اولین کودک، NERE پس از 15 روز از آغاز شیمی درمانی فشرده جان خود را در 6 ماهگی از دست داد. 

کودک دوم پس از 2 سال تحمل بیماری در 2 سالگی در همان بیمارستان در آغوش والدین خود جانش را از دست داد. 

پدر و مادر عزادار این دو کودک که یک فرزند پسر بزرگتر سالم 7 ساله دارند در حال حاضر زندگی خود را صرف جمع‌آوری پول برای سازمان‌های خیریه فعال در زمینه درمان سرطان و نیز آگاهی از علائم سرطان خون در نوزادان برای افزایش سطح آگاهی والدین کرده‌اند. 

سرطان حاد لنفوبلاستیک EUKAEMIA نوعی سرطان شایع در کودکان یک الی 4 ساله است. 
این سرطان به نام اختصاری(ALL) سرطان سلول‌های سفید خون است. سلول های سفید خون در مغز استخوان ساخته می‌شوند و دو نوع هستند لنفوسیت‌ها و سلول‌های میلوئید که آنها با کمک هم به مبارزه با عوامل عفونی زا تهدید کننده زندگی انسان می‌پردازند. 

در سرطان خون، رشد و تقسیم بیش از حد سلول‌های سفید مانع از ساخت سلول‌های سالم خون توسط مغز استخوان شده و در نتیجه روند ساخت گلبول قرمز نیز کاهش می‌یابد. 

این امر منجر به ابتلا به عفونت، کم‌خونی و کبودی در فرد می‌شود، علل اصلی بروز بیماری ALL مشخص نیست اما بر اساس مطالعات در دوقلو‌های همسان بیشتر نمایان می‌شود. 

کودک مبتلا دچار علائمی چون کبودی، خونریزی به دلیل عدم یا کاهش سطح پلاکت خون، درد و تورم غدد لنفاوی می‌شود و در نهایت به دلیل بروز عفونت جان خود را از دست می‌دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.