رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از برگزاری پنجمین جشنواره منطقه ای نمایشنامه نویسی«قلم سبز»باهمت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان وبا حضور 9 استان غربی کشور در آذرماه 94 در سنندج خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان امین مرادی گفت: به منظور ارتقاي سطح آگاهي، تجربه و بينش نسل جوان براي نيل به تئاتر ملي و دين مدار، همسو با افق هاي نوآوري و شكوفايي ، پرورش هنرمنداني متعهد، طرح و تحليل چشم اندازهاي قابل تامل در حيطه محتوا و شكل و دستيابي به آثاري فاخر در عرصه نمايشنامه نويسي وتقويت بنيان هاي فرهنگي تئاتر منطقه غرب كشور این جشنواره برگزار می شود.

وی با اشاره به استانهای شرکت کننده در جشنواره نمایشنامه نویسی قلم سبزافزود:در این جشنواره توليدات يكساله نمايشنامه نویسان استان هاي، اردبیل، آذربايجان شرقی و غربي، همدان، زنجان، لرستان، كرمانشاه، ايلام و كردستان در جشنواره پنجم به رقابت می پردازند.

مرادی با اشاره به اهمیت نمایشنامه های منطبق با فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی گفت: پنجمین جشنواره نمایشنامه نویسی «قلم سبز» كليه نمايشنامه نويسان غرب كشور با توجه به شرايط جشنواره در موضوع هاي ادبيات مقاومت و پايداري، كليه متون و آثاري كه به معنويت در حوزه دفاع مقدس و تاثيرات روحي و رواني فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه مي پردازد، می توانند شرکت کنند.

رییس حوزه هنری استان کردستان افزود: مهلت ارسال آثار 15 مهر ماه 1394 بوده و هنرمندان نمایشنامه نویس می توانند تا زمان یاد شده متون خود را به آدرس کردستان،سنندج، خیابان فلسطین، روبروی فرمانداری، دبیرخانه پنجمین جشنواره منطقه ای نمایشنامه نویسی قلم سبز ارسال نمایند.

مرادی گفت: راه یافتگان به بخش پایانی جشنواره پس از اعلام داوری مقدماتی که 2 آبان ماه 1394اعلام خواهد شد معرفی و جشنواره در 26 آذرماه  94با حضور راه یافتگان بخش پایانی در سنندج برگزار می شود.

رییس حوزه هنری استان کردستان درپایان گفت: آثار برگزیده با حفظ حقوق مؤلف در قالب یک مجموعه به چاپ خواهد رسيد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.