قم؛

فخر دوران کتابی با موضوع زندگانی آیت الله بروجردی(ره)

کتاب فخر دوران از آثارآیت الله صافی گلپایگانی در زمینه خصوصیات اخلاقی و شخصیتی آیت‌الله بروجردی است که با قلمی شیوا، به بیان نکاتی مهم و معرفت‌بخش از سیره زندگانی دوران زعامت و ابعاد شخصیتی آیت الله بروجردی پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: بخش اول این کتاب در برگیرنده پیامی است که در سال 1432 هجری قمری به مناسبت سالروز رحلت آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) توسط آیت‌الله صافی صادر شده است که بیانگر نمونه‌هایی از مکارم و فضائل اخلاق، مقام والای علمی و نمونه‌هایی از احترام علمای دیگر به آن مرجع بزرگوار است.

مهم ترین بخش این کتاب شامل خاطرات است که در بخش دوم به آن پرداخته شده است. 

بخش دوم کتاب فخر دوران با مقدمه آیت‌الله صافی گلپایگانی آغازشده و خاطرات درس‌آموزی از ابعاد اخلاقی معنوی، مبارزه با غلو و عرفان‌های اصطلاحی، احترام علمای ادیان و فِرَق به آن مرحوم، ‌و مواضع سیاسی مذهبی زعیم عالیقدر آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) بیان می‌دارند که گنجینه گران بهایی از تاریخ زعامت آن مرجع یگانه محسوب می‌شود.

مصاحبه مجله حوزه با این مرجع عالیقدر درباره شخصیت آیت‌الله بروجردی  بخش سوم این کتاب است که در سال 1370 هجری شمسی به چاپ رسیده است.

خصوصیات شیوه اجتهاد، سبک استنباط، تأثیر تسلط بر اقوال عامه در استنباط، احترام و ادب در برابر بزرگان و برخی از ابعاد اخلاقی معنوی آن استاد بزرگ ، مباحث ذکر شده در این مصاحبه ها است .

آخرین قسمت اکتاب فخر دوران شامل مصاحبه مجله نقد و نظر است که در سال 1373 چاپ و منتشر شده که به بحث مفصلی درباره مباحث اصولی و فقهی آن مرحوم و شیوه‌های وی در این مباحث پرداخته شده است.

علاقه مندان می توانند این کتاب ارزشمند را درغرفه انتشارات آیت‌الله صافی در نمایشگاه قرآن تهیه کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.