آیت الله صافی گلپایگانی گفت: ایجاد فضایی برای کرسی های اسلام شناسیو شیعه شناسی در مجامع علمی جهان ضروری است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از قم؛ آیت الله صافی گلپایگانی امروز در دیدار رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی؛ گفت: به جای صرف کردن هزینه های پوچ و بیهوده، فضایی را ایجاد کنیم تا کرسی های اسلام شناسی و شیعه شناسی در مجامع علمی و دانشگاه های مهم جهان برپا شود و معارف اسلام واقعی و شیعه شنیده شود. 

وی در ادامه به رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس ضمن تشکر از به خاطر فعالیت های وی عنوان کرد: روابط خوب و پسندیده شما و امثال حضرتعالی با مجامع علمی جهان، به نفع اسلام و مسلمین است و ان شاء الله بتوانید گام های مثبتی بیشتری در این زمینه بردارید. 

آیت الله صافی گلپایگانی ابراز کرد: مطلع شدن از وضعیت کشورهای بزرگ و مختلف و اوضاع مسلمانان در آن کشور ها ضروری است و نباید کوتاهی کرد، زیرا استاد ما مرحوم آیت الله بروجردی همیشه غصه می خوردند و ناراحت بودند که چرا تردد به این کشورها کم است و آن گونه که باید، در این زمینه عمل نمی شود.

 وی در پایان سخنان خود افزود: در روابط با مراکز علمی بین المللی باید ظرایفی را رعایت کرد آنگونه که نه باعث ایجاد حساسیت شود و نه بین مسلمین آنجا، اختلافی پیش بیاید فقط آن چیزی که بسیار اهمیت دارد و مهم است معرفی کردن محاسن و خوبی و نیکی های مکتب شیعه است که باید به گوش جهانیان برسد. 

گفتنی است رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و رییس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز بعد از بازگشت از سفر خود به پنج کشور سوئد، بلژیک، فرانسه، ایتالیا و واتیکان، گزارشی از این سفر ارائه کرد.
 
انتهای پیام/د 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.