مدیر اوقاف و امور خیریه ارومیه گفت: امسال یک هزار نفر در طرح ملی تربیت حافظان قرآن در ارومیه ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیهحجت‌الاسلام عیسی برادریاز ارومیه اظهار داشت: طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم از سال 91 در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به منظور تربیت 10میلیون نفر حافظ قرآن کریم در کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی طرح تربیت حافظان در ارومیه از ابتدای امسال آغاز شده، خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی طرح تربیت حافظان قرآن در حال حاضر زیر نظر مربیان مجرب در حال برگزاری است.

مدیر اوقاف و امور خیریه ارومیه سهمیه شهرستان ارومیه در طرح ملی تربیت حافظان قرآن را 4 هزار و 800 نفر عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون حدود یک هزار نفر در طرح تربیت حافظان در ارومیه ثبت‌نام کرده است.

وی به برنامه‌های فرهنگی برگزار شده در ماه مبارک رمضان در ارومیه اشاره کرد و یادآور شد: محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در ارومیه برگزار شد و طی ماه مبارک رمضان سه برنامه قرآنی در ارومیه برگزار شده است.

وی تجلیل از اساتید و قاریان استان و عوامل جزءخوانی قرآن کریم که در مصلی برگزار می‌شود را از دیگر برنامه‌های فرهنگی در ارومیه عنوان کرد و افزود: شش نفر مبلغ از قم در برنامه‌های ماه مبارک رمضان در امامزاده غریب حسن، امامزاده محمد و ابراهیم، بقعه خلیلان و آرامگاه عرب باغی مشغول تبلیغ هستند.

مدیر اوقاف و امور خیریه ارومیه متذکر شد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تبلیغی در ماه مبارک رمضان برگزاری جلسات پرسش و پاسخ دینی بوده و در این جلسات با حضور مبلغان به تمام پرسش‌ها و شبهات مردم به ویژه نسل جوان پاسخ داده می‌شود.

وی در پایان بر اهمیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی تاکید کرد و ابراز داشت: برگزاری برنامه‌های متعدد قرآنی، فرهنگی و مذهبی زمینه جذب جوانان و نوجوانان را در فعالیت‌های مذهبی فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: قرآن ، خیریه ، ارومیه ، تربیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.