حجت الاسلام و المسلمین ملکی گفت: تعلیم و تزکیه از مهم‌ترین اهداف نزول قرآن کریم است،و عدم درک صحیح و شناخت آموزه‌های قرآن کریم، باعث کمرنگ شدن مقوله تعلیم و تزکیه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: به نقل از مرکز خبر حوزه در جلسات تفسیر قرآن کریم که با موضوع سبک زندگی قرآنی درسالن اجتماعات مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی گفت: کسب تقوا و پایبندی به آموزه‌های قرآنی، از مهم‌ترین اهداف ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه تعلیم و تزکیه از مهم‌ترین اهداف نزول قرآن کریم است، عنوان کرد: عدم درک صحیح و شناخت آموزه‌های قرآن کریم، باعث کمرنگ شدن مقوله تعلیم و تزکیه خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه گفت: باید آیات الهی را به برنامه زندگی خویش تبدیل کنیم و با مراجعه به تمام سوره‌های قرآن، می‌توان برنامه‌ای مشخص برای سبک زندگی قرآنی استخراج کرد.

وی با اشاره به دعای بیست و چهارم و بیست و پنجم صحیفه سجادیه که ازمهم‌ترین مباحث تربیتی و معرفی وظایف پدر، مادر و فرزند در قبال یکدیگر می باشد، تصریح کرد: تمام فرمایشات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تفسیر آیات الهی و تبیین آن چیزی است که از جانب خداوند متعال نازل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی گفت: برای رسیدن به کمال، باید کسب رضای الهی را به عنوان مهم‌ترین هدف زیست انسانی، در تمام شئون زندگی جاری کنیم.

وی ضمن اشاره به آیات 127 و 128 سوره بقره تسلیم شدن در مقابل دستورات الهی را از مهمترین اصول سبک زندگی قرآنی برشمرد و گفت: همواره باید در راستای نهادینه سازی آموزه‌‌های قرآنی در نهان خویش، اهتمام جدی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی جهل نسبت به مسائل دینی را از مهمترین دلایل کم توجهی به پیاده سازی آموزه‌های قرآنی دانست و عنوان کرد: در سبک زندگی دینی، انسان قرآنی به تمام احکام تکلیفی خویش علم دارد و از دنیا پرستی که ریشه بسیاری از گناهان است، اجتناب می‌کند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: قرآن کریم ، سبک زندگی ، دینی ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.