2 کارگاه غیرمجاز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه پلمپ شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز: رییس مرکز بهداشت غرب اهواز از پلمپ 2 كارگاه غیر مجاز تهیه، تولید و توزیع زولبیا و بامیه در مناطق شهری حوزه غرب اهواز با همكاری مراجع قضایی و عوامل انتظامی خبر داد و عنوان کرد: با آغاز ماه مبارک رمضان عده ای از افراد سودجو بدون هیچگونه ضوابط بهداشتی اقدام به تهیه و توزیع زولبیا و بامیه می نمایند.

دکتر کریم بیت سیاح گفت: مواد اولیه این زولبیا و بامیه ها از اجناس نامرغوب و با کیفیت بسیار پایین و گاهی اوقات حتی تاریخ مصرف گذشته است و با توجه به اینکه این محل ها به صورت زیرزمینی فعالیت می کنند، بازرسان بهداشت محیط در بازدید های روتین نمی توانند به سرعت آنها را کشف نموده و مقررات بهداشتی را اجرا نمایند .

وی  از جمله مشکلات اصلی بهداشتی در کارگاههای غیر مجاز را معاینه نشدن کارگران توسط پزشک و تایید نشدن سلامتی آنها توسط آزمایشات تندرستی، رعایت نکردن بهداشت فردی، به کار گماردن افراد متفرقه ، ظروف غیر بهداشتی و شرایط نامساعد محیط کار ذکر نمود .

این مقام مسئول افزود : با  افزایش موارد بازرسی از کارگاه های قنادی در ماه مبارک رمضان در 2 سال اخیر و پلمپ کارگاههای غیر مجاز تولید زولبیا و بامیه شاهد کاهش موارد تخلف در سالهای جاری به مقدار قابل ملاحظه ای هستیم.

مهندس موسوی نسب کارشناس مسئول بهداشت محیط غرب اهواز از مردم خواست ضمن خرید از مغازه هایی که شرایط بهداشتی را رعایت می کنند ازجمله قنادی هایی که دارای کارگاه قنادی هستند و زولبیا و بامیه را در محل کارگاه قنادی خود تولید می کنند، در صورت مشاهده مشکلات بهداشتی موارد را با شماره تلفن 33914220، واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز در میان بگذارند.



انتهای پیام/  ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.