مديرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامي ايران گفت: با وجود کاهش 23 درصدی ترانزيت عمومی در بخش حمل و نقل، ترانزيت ريلی در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 88 درصد رشد داشته است.

به گزارش حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، محسن پورسيد آقایی مديرعامل راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران گفت: جابجايي بارهاي داخلي و بارهاي موجود در بنادر از طريق ريل نيز حدود 6 درصد رشد نشان مي‌دهد.

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: ترانزيت در حوزه ريلي رو به افزايش است و در سال جاري نيز با وجود کاهش عمومي ترانزيت، سهم ريلي از ترانزيت افزايش داشته است.

وي از تشکيل ستاد برنامه ششم توسعه در راه‌آهن به منظور تعيين اولويت‌هاي اين بخش خبر داد و گفت : ستاد برنامه ششم توسعه در راه‌آهن جمهوري اسلامي با محوريت سياست‌هاي کلي ابلاغي مقام معظم رهبري در بخش ريلي تشکيل شده است تا اولويت‌هاي بخش ريلي مشخص شود.

مديرعامل راه‌آهن با تاکيد بر اينکه براي تحقق سياست‌هاي کلي برنامه ششم توسعه در بخش ريلي بايد مزيت‌ها و کاستي‌هاي آن نسبت به حمل و نقل جاده‌اي تبيين شود، گفت: گزارشي در حال تدوين است و آمادگي داريم اقدامات را به نشست شورايعالي هماهنگي ترابري ارائه کنيم.

پورسيدآقايي، راه‌آهن قزوين- رشت - آستارا را در اولويت تکميل راهگذر ريلي شمال - جنوب کشور خواند و گفت : در کميته ترانزيت وزارت راه و شهرسازي بايد نوع سرويس‌ و خدمات ايران در سطح راهگذرهاي بين المللي تزانزيتي مشخص شود.

معاون وزير راه و شهرسازي افزود: در حالي که خط ريلي بندرعباس - سرخس احداث شده است اما در همين راهگذر بيشتر بارها از طريق جاده جابجا مي شود.

وي تعيين محورهاي اولويت‌‌دار را براي ترانزيت ريلي خواستار شد و گفت: نبايد در يک راهگذر همزمان دو طرح راه‌آهن و جاده براي ترانزيت ايجاد شود و اگر در مسيرهايي امکان ايجاد و توسعه راه آهن وجود ندارد، ترانزيت جاده‌اي در اولويت قرار گيرد و اگر امکان توسعه جاده وجود ندارد توسعه زيرساخت‌هاي ريلي در اولويت باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار