هفته نخست لیگ برتر فوتسال،

هفته ناکامی میزبان‌‌ها / شگفتی لک در قرچک، خوراکچی در اصفهان

هفته نخست مسابقات لیگ برتر فوتسال ایران با برگزاری هفت دیدار همزمان در شش شهر مختلف به پایان رسید که در اتفاقی جالب هر هفت میزبان مقابل میهمانان خود شکست خوردند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سوت آغاز هفدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر فوتسال ایران در سال ۹۴ از ساعت ۲۲:۳۰ روز جمعه ۱۹ تیر ماه به صدا درآمد و ۱۴ تیم لیگ برتری  وارد این آوردگاه ورزشی شدند. 

گیتی پسند اصفهان یک – مقاومت البرز ۳

گلزنان : مهدی جاوید ( گیتی پسند )، نادر حنیفی ۲ ، ابوالفضل حسینی ( مقاومت )

تیم فوتسال مقاومت البرز که فصل گذشته در هفته های پایانی در لیگ ماندگار شد و به دلیل پایان خدمت سربازی بازیکنانش دچار دگرگونی کامل شده و به طور کامل پوست انداخته است در هفته نخست رقابتهای لیگ برتر در اصفهان دست به کار بزرگی زد و تیم قدرتمند و پرستاره گیتی پسند را با نتیجه ۳-۱ شکست داد.

در این دیدار تیم جوان مقاومت با برنامه و تاکتیک دفاعی به خوبی از ضدحملات خود بهره گرفت و با زدن سه گل نایب قهرمان فصل گذشته را شکست داد تا شکست خانگی عجیبی در کارنامه گیتی پسند ثبت شود. خوراکچی که تا کنون دو بار با شهرداری ساوه هم مقابل مقاومت ناکام بود، این فصل هم در روزی که پیش بینی آن برای هیچ کس آسان نبود مقابل مقاومت شکست خورد تا همچنان بر نوار ناکامی قدم بردارد. البته این مربی احمد اسماعیل پور بهترین گلزن گیتی پسند در سه فصل اخیر را در اختیار نداشت.

منصوری قرچک ۳ – میثاق تهران ۵

گلزنان: محمد طاهری ۳ ( منصوری) ، الیاس براتی ۲، مجید حاجی بنده ، محسن فرهمند ، عارف بلوکی ( میثاق )

تیم فوتسال شهید منصوری قرچک در نخستین دیدار خود در خانه مقابل هواداران فوتسال دوست این شهر مغلوب تیم میثاق تهران شد. میثاقی ها که در فاصله دو روز مانده به آغاز رقابتها مهیای بازی شدند، و تنها دو جلسه تمرینی پیش از مسابقات داشتند در این هفته کار بزرگی کردند و تیم خوب منصوری را در خانه شکست دادند. کاری که شاید تیم های بزرگ لیگ هم تا انتهای مسابقات نتوانند تکرار کنند.

در این دیدار شاگردان رضا لک با ۵ گلی که زدند در برابر هتریک محمد طاهری موفق تر بودند و توانستند سه امتیاز ارزشمند این بازی را در عین ناباوری به جیب بزنند. منصوری ها هم که به نظر می رسید نسبت به همیشه اماده تر وارد مسابقات می شود دومین دیدارش با حریفان لیگ برتری را در یک ماه اخیر واگذار کرد تا کادر فنی این تیم بیش از پیش به فکر از بین بردن مشکلات تیم باشد.

مس سونگون ورزقان یک – تاسیسات دریایی تهران ۳

گلزنان: بابک نصیری ( مس سونگون)، قدرت بهادری ، وحید شمسایی ، علی اصغر حسن زاده ( تاسیسات دریایی)

حساس ترین دیدار هفته نخست فوتسال بین دو مدعی نخست قهرمانی در لیگ هفدهم در تبریز برگزار کردند. تیم فوتسال تاسیسات دریایی تهران در این دیدار با ترکیب باتجربه و آشنای مصطفی نظری، محمدرضا سنگگ سفیدی، علی اصغر حسن زاده ، وحید شمسایی و قدرت بهادری پای به میدان گذاشت. در حالی که روی نیمکت هم بازیکنان سرشناسی مانند محمد کشاورز، مجید رییسی و ابوالقاسم عروجی حضور داشتند.

در این دیدار تیم میهمان بازی را بهتر آغاز کرد و توسط قدرت بهادری از حریف خود پیش افتاد. بازی نزدیک و درگیرانه دو تیم به سمت خشونت و بازی فیزیکی کشیده شده بود و بازیکنان بارها با برخوردهای شدید به دنبال تصاحب توپ بودند که در این بین داسیلوا و علیرضا صمیمی از تیم مس از داور کارت زرد دریافت کردند. در نیمه دوم سنگ سفیدی بازیکن خشن تیم تاسیسات کارت زرد دوم خود را از داور بازی دریافت کرد تا تیم شمسایی با یک یار کمتر به بازی ادامه دهد.

در ادامه در یک برخورد مصدومیت علیرضا صمیمی موجب وقفه در بازی شد. اما شاگردان افضل پس از این توقف توانستند توسط بابک نصیری به گل تساوی دست یابند. اما پس از این گل شاگردان شمسایی که کسب تساوی در اولین گام را برنمی‌تابیدند، با گلهای وحید شمسایی و علی اصغر حسن زاده با نتیجه ۳-۱ از حریف پیش افتادند تا اولین سه امتیاز مسابقات را به نام خود ثبت کنند.

کاشی نیلو اصفهان ۲ – آتلیه طهران قم ۴

گلزنان : حسن لولاکی و حمیدرضایوسفی ( کاشی نیلو)، محمد کوهستانی ۲ و پیمان امینی‌نژاد(گل بخودی) و ناصر اطمینان (آتلیه طهران)

تیم تازه وارد کاشی نیلو اصفهان در نخستین تجربه لیگ برتری اش در خانه پذیرای آتلیه طهران قم بود که برای اولین بار با این نام به میدان می آمد. در این بازی که در حضور حدود ۳۰۰ تماشاگر و مدیرعامل دو تیم در سالن گل نرگس اصفهان برگزار می شد، شاگردان غیاثی در تیم قمی خیلی زود و توسط محمد کوهستانی توانستند دو بار دروازه میزبان را فتح کنند.

تیم کاشی نیلو که کمی اضطراب و احتیاط لیگ برتری اش را کنار گذاشته بود توسط حسن لولاکی یکی از گلها را جبران کرد تا کمی به ادامه بازی امیدوار شود. اما گل بخودی پیمان امینی نژاد بار دیگر اختلاف را به دو رساند تا دو تیم با نتیجه ۳-۱ به رختکن بروند.

در نیمه دوم فشار تیم میزبان برای جبران نتیجه به زدن گل دوم توسط حمید یوسفی انجامید اما این بار اخراج امینی نژاد تیم کاشی نیلو را به عقب راند تا در نهایت با گل دقیقه پایانی ناصر اطمینان با نتیجه ۴-۲ تیم اتلیه طهران به خانه بازگردد.

آذرخش بندرعباس یک – حفاری اهواز ۵

گلزنان: میلاد چراغی ( آذرخش ) ،‌محمد شجری ۲ و فرهاد توکلی و حسین فهیمی و فرید نمازی ( حفاری)

دومین تیم تازه وارد لیگ برتر هم در هفته ابتدایی در خانه توفیقی کسب نکرد. تیم آذرخش بندرعباس که در سالن مملو از تماشاگر فجر این شهر میزبان حفاری بود در همان نیمه اول تسلیم قدرت و تجربه حفاری شد. در این دیدار تیم حفاری با گلزنی خریدهای جدیدش توانست در همان نیمه اول چهار بر یک به رختکن برود

گلهای حفاری در این نیمه را شجری ۲ و توکلی و نمازی زدند که همگی بازیکنان جدید این تیم می باشند. تلاش دو تیم در نیمه دوم هم یک گل برای حفاری ها داشت تا انها با برتری ۵ گله خود مقابل تک گل میلاد چراغی با تفاضل گل خوب به صدر جدول فوتسال ایران صعود کنند.

فردوسی مشهد یک – فرش آرای مشهد ۴

گلزنان : ابراهیم حاجتی ( فردوسی) ، شهرام شریف زاده ۲ و مسعود سعادتی و علی ابراهیمی ( فرش آرا )

دربی مشهد در هفته نخست فوتسال ایران را فرشی ها فتح کردند. در هفته نخست رقابتهای فوتسال تیم فرش آرا با هدایت مجید مرتضایی در دیداری جذاب و دیدنی مقابل فردوسی مشهد به برتری رسید. تیم فردوسی که میزبان این رقابت بود بازی را بهتر آغاز کرد و چندین موقعیت خوب گلزنی را از دست داد تا در نهایت مسعود سعادتی گل اول رقیب را وارد دروازه آنان بکند.

در ادامه گل تساوی تیم فردوسی توسط حاجتی آنان را به ادامه مسابقه امیدوار کرد اما بار دیگر فرشی ها توسط ابراهیمی گلزنی کردند تا نیمه اول را برنده به رختکن بروند. در نیمه دوم هم تلاش تیم فردوسی با برخورد پرتعداد توپ به تیرک دروازه همراه بود و آنها در رسیدن به گل ناکام ماندند و در طرف مقابل فرش آرایی ها با ارامش و تجربه بیشتر به گلهای خود افزوده و در نهایت با نتیجه ۴-۲ برنده شهرآورد مشهد شوند.

شهروند ساری یک – دبیری تبریز ۵

گلزنان: مرتضی عظیمایی( شهروند) ، فرهاد فخیم ۲ و جواد اصغری مقدم و بابک اکبری و محمود لطفی ( گل بخودی ) ( دبیری )

تیم فوتسال دبیری تبریز در هفته نخست لیگ ۹۴ موفق شد انتقام شکست سنگین ۹ گله خود در فصل گذشته را از شهروندی ها بگیرد. شاگردان اصغری مقدم در این دیدار در قلعه عقابها خیلی زود از حریف پیش افتادند اما این گل با تک گل عظیمایی پاسخ داده شد.

اما در ادامه کار تبریزی های دبیری برای رسیدن به سه امتیاز کمر بسته و توانستند با زدن سه گل دیگر بازی را ۴-۱ کنند. در دقیقه پایانی این دیدار هم محمود لطفی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا نخستین دیدار خانگی شهروند در حضور تماشاگران پرشورش با شکست پرگل همراه باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار