بهاي نفت خام روز جمعه نيز تحت تاثير افزايش تقاضا در بازارهای چين که در هفته‌های گذشته ناگهان کاهش محسوسی يافته بود، به روند صعودی خود در بازار آسيا ادامه داد.

به گزارش حوزه نفت  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهای هر بشکه نفت خام سبک شيرين برای تحويل در ماه اوت روز جمعه در بازار سنگاپور با چهل و سه سنت افزايش به پنجاه و سه دلار و بيست و يک سنت رسيد. در همين حال هر بشکه نفت برنت دريای شمال برای تحويل در ماه اوت با چهل و دو سنت افزايش، پنجاه و نه دلار و سه صدم سنت داد و ستد شد.

برنارد آو Bernard Aw، کارشناس موسسه آی جی مارکتس در سنگاپور، تاکيد کرد:" ما آشکارا شاهد افزايش خوش‌بينی سرمايه‌گذاران و فعالان خارجی بازار نسبت به تلاش‌های چين برای مهار سقوط قيمت‌ها هستيم.

در عين حال بايد بسيار محتاطانه عمل کرد و تحولاتی را که در روزهای آينده در بازارهای چين اتفاق می‌افتد، به دقت زير نظر گرفت آنگاه قاطعانه درباره بهبود وضعيت بازار اظهار نظر کرد.

ما در گذشته نيز شاهد آن بوده‌ايم که اقدامات دولت چين تنها در يک روز بر وضعيت بازار تاثير مثبت گذاشته است و روزهای بعد دوباره بازار روند نزولی خود را از سر گرفته است."
 
در عين حال تحولات آتن نيز بر وضعيت بازار بی تاثير نبوده و خبرهای نسبتا اميدوارکننده‌ای از آتن مخابره شده است چرا که دولت يونان پيشنهادهای جديدی درباره بدهی‌های خود و کمک‌های مالی که اين کشور نياز دارد، به طلبکاران بين المللی خود ارائه کرده است و مقرر شد پارلمان يونان روز جمعه درباره اين پيشنهادها رای‌گيري کند تا معلوم شود که دولت الکسيس سيپراس اجازه دارد درباره اصلاحات مد نظر اتحاديه اروپا مذاکره کند يا خير.

از طرف ديگر مذاکرات ميان ايران و گروه پنج به علاوه يک درباره برنامه هسته‌ای اين کشور نيز همچنان توجه فعالان و سرمايه گذاران بازار نفت را به خود جلب کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار