دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن گفت: بخش خصوص علاوه بر کیفیت کار به سود خود به عنوان بنگاه اقتصادی توجه دارد .

سید محمد بیاتیان دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه صنعت  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص خصوصی سازی بخش صنعت در پیشرفت اقتصادی کشور گفت: همه کشورهای پیشرفته دنیا، حوزه صنعت در بخش خصوصی است و دولت نقش حاکمیت و نظارت در این بخش دارد، اما در حال حاضر در کشور صنایع خودروسازی و فولاد به نوعی خصولتی هستند که با دخالت بیشتر دولت متاسفانه در سال گذشته شرایط رونق در این حوزه وجود نداشته است.
 
وی افزود: اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 مبنی بر خصوص‌سازی بخش صنعت که با اجرایی کردن این سیاست شاهد رشد و شکوفایی این بخش خواهیم بود.
 
بیاتیان در ادامه بیان کرد: بخش خصوص علاوه بر کیفیت کار به سود خود به عنوان بنگاه اقتصادی توجه دارد، بنابراین سعی می‌کند براساس استاندارد روز دنیا به بهترین نحو چرخه تولید و مصرف و نگاهی به بازار خارج از کشور را داشته باشد.
 
دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: سرمایه در گردش نیاز به واردات برخی از مواد اولیه و عدم سهولت صادرات، مشکلات بسیاری از صنایع کشور می‌باشد که با لغو تحریم‌ها طبیعتا این چرخه روان و آسان خواهد شد و از طرفی با توجه به نیروی کار جوان و موقعیت استراتژیک منطقه خاورمیانه بعد از رفع تحریم‌ها سبب رونق این بخش خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار