«خون غزه و چالش سطل خاک» عنوان یک پرفورمنس است که در پیاده‌رو مشاهیر هالیوود اجرا شد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، «خون غزه و چالش سطل خاک» عنوان یک پرفورمنس است که در پیاده‌رو مشاهیر هالیوود اجرا شد. اجرایی که روایتگر خاطرات تلخ سال گذشته نوار غزه است.

به گزارش تسنیم، ماجرای «چالش سطل آب یخ» یکی از موضوعات رسانه‌ای شده تابستان سال گذشته بود. دعوت ساده‌ای برای کمک مالی به درمان بیماری پرخرج ALS که پای ستارگان هالیوودی و چهره‌های مشهور را به میان کشید.

چالش «سطل خون و خاک» در پیاده‌رو هالیوود

اما تابستان سال گذشته، غربی ترین نقطه خاورمیانه هم محل جنایتی بزرگ بود. کودکان غزه در شرایط ناعادلانه‌ای زیر بار حملات وحشیانه اسرائیلی‌ها بودند. در همان روزهایی که ستاره‌های جهانی و ایرانی درگیر چالش سطل آب یخ بودند کلیپی منتشر شد که مردی از میان آوارهای نوار غزه، سطل خاک بر سر خود ریخت و مردم دنیا را برای متوجه کردن به موضوع فلسطین به چالش سطل خاک دعوت کرد.

یک سال از آن روزها می‌گذرد و حال آنچه می‌بینید هنر اجرایی (پرفورمنس) است که در سالگرد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در خیابان یا پیاده‌روی مشاهیر هالیوود اجرا شده است. نمایشی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و اعتراضی به جنایت صهیونیست‌ها است.

«خون غزه و چالش سطل خاک» عنوان منتخب برای اشتراک‌گذاری این کلیپ است. یک بازی رفت و برگشت میان مخاطب و اجراگر مردم را تماشاگر این اجرا کرده است.

شاید لحظات ابتدایی که مردم کمک مالی می کنند قدری ترحم‌آمیز یا حتی تحقیر کننده جلوه کند اما لحظه شوک دهنده در این اجرا جایی است که سطل‌های خون و خاک به عنوان نمادی از آنچه صهیونیست‌ها بر سر مردم فلسطین می‌آورند، بر سر بازیگر ریخته می‌شود.

    لینک فیلم برای دانلود

منبع : تابناک

انتهای
پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.