تصاویری کم یاب از اولین عکس های خانه خدا به همراه کارنامه تحصلی دوران احمد شاه قاجار در سرویس فضای مجازی

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران،همه ی ما آخر سال تحصیلی که می رسید منتظر بودیم کارنامه درسی خود را ببینیم و به همه نشان دهیم. اما دیدن کارنامه تحصیلی که در دوران قاجار صادر می شد دیدنش لذت بخش است. این کارنامه مربوط است به سال ۱۲۸۸ هجری شمسی و کلاسی که احمدشاه قاجار در آن تحصیل می کرده. در آن زمان احمدشاه، سیزده سال داشته است.



حج در اصطلاح شرع مقدس، مجموعه‌اى از مناسک خاص است كه يكي از اركان زيربنايي اسلام به شمار مي‌آيد، چنان كه در روايتي از حضرت امام باقر(عليه السلام) آمده است: «بُني الاسلام على خمس؛ علي الصلاة والزكاة والصوم والحج والولاية»؛ اسلام بر پنج پايه بنا شده است: نماز، زكات، روزه، حج و ولايت. حج خواه حج واجب باشد يا مستحبّ، فضيلت و پاداش فراوان دارد و از پيامبر اعظم و اهل بيت مطهّر آن حضرت  صلوات الله عليهم اجمعين روايات بسياري در فضيلت حج وارد شده است. در اینجا اولین عکسی از کعبه خانه خدا گرفته شده است را مشاهده می کنید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۹ تير ۱۳۹۴
لطفا به سرفصل دروس احمد شاه توجه کنید اولا که درس اخلاق برای آنها تدریس می شده و دو زبان خارجی (روسی و فرانسه ) هم در مدارس یاد داده می شده است.
آخرین اخبار