هافینگتون پست نوشت:مورتون کلین عضو تندروی کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل به علت مخالفتهای شدیدش با توافق هسته ای ایران از ایپک استعفا داد.

به گزارش اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛اواخر سال گذشته مورتون کلین در کنفرانس تلفنی غیرعلنی به میزبانی کمیته روابط عمومی آمریکا و اسراییل (ایپک) که بیش از یکصد حامی مالی این گروه درباره استراتژی پشت پرده ایپک برای نفوذ بر مذاکرات ایران حاضر بودند،شرکت کردند.

هدف از این کنفرانس تلفنی،لابی برای توافقی بود که برای اسرائیل نیز قابل پذیرش و مدیریت باشد.با این حال همزمان تلاش می شد که در این راستا حاضران در جلسه زیاد تحریک نشوند.



استعفای مورتون کلین از ایپک


مورتون به عنوان رئیس سازمان صهیونیست آمریکا که یکی از قدیمی ترین گروههای طرفدار اسرائیل به شمار می رود و احتمالا تنها گروه تندرو تر از ایپک است. وی در این کنفرانس تلفنی گفت:تنها یک تهدید قابل باور بمباران برضد ایران می تواند مذاکره کنندگان آمریکایی را کمک کند که امتیاز بگیرند.

کین با این حال در یکی از گفتگوهای خود طی چند روز اخیر گفته است که ایپک به اندازه کافی قوی نبوده است.

همزمان با اینکه ایران و شش کشور مذاکره کننده به آن موسوم به پنج به علاوه یک در حال نزدیک تر شدن به توافق هستند.کلین نماینده تندرو ترین طیف مخالف توافق است.با این حال دیدگاه های وی دیگر نماینده ائتلاف منتقدان توافق ایران نیست و تحلیلهای غیردیپلماتیک وی در جهانی که بسیاری از ریسک دوری می کنند کاملا روشن و واضح است.

منتقدان وی این شیوه کلین را اقدام برای مطرح کردن خود و آسیب زا برای آرمان بزرگ تر حمایت از اسراییل می دانند.حال همزمان با نزدیک شدن به مذاکرات نهایی وی بیش از پیش خود را تحت فشار می بیند و به نظر می رسد که مورتون تنها فردی است که قادر است نابودی هسته ای اسرائیل را در افق ببیند.کلین در یادداشتی می نویسد به نظر می رسد طرح باراک اوباما تسهیل دستیابی به توافق هسته ای با ایران است.

گفتنی است؛مورتون این یادداشت را به همراه استعفایش می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.