باز هم عدم پاسخ دهی بدن به درمان‌ها در جهان حادثه‌ای تلخ رقم زد و سبب قطع هر 4 دست و پا در یک مرد میانسال و الزام استفاده او از پروتزهای آهنین برای ادامه زندگی خود شده است.

 به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران یک پدر 42 ساله صاحب 4 فرزند به نام matthew ames در اثر ابتلا به سندروم شوک توکسیک‌ هر 4 دست و پای خود را از دست داده است.

پروتزهای آهنین برای هر 4 دست و پا در این مرد به خاطر ابتلا به آنفولانزا + تصاویر

 گفتنی است: او در ابتدا علائمی مانند گلو درد داشته و پزشکان به او اطلاع داده بودند که او مبتلا به آنفولانزا‌ شده است اما عدم پاسخ دهی به درمان‌های دارویی سبب بروز شوک سپتی سمی در بدن او و فساد اعضای بدن و ناچاری پزشکان به قطع هر 4 دست و پای او شده است.

پروتزهای آهنین برای هر 4 دست و پا در این مرد به خاطر ابتلا به آنفولانزا + تصاویر

بررسی‌ها نشان می‌دهند، حال او با کمک اندام‌های مصنوعی امیدوار است بتواند تا حدی عملکرد طبیعی و حرکتی خود را بدست آورد.

این مرد اعتقاد دارد تشخیص دیر هنگام آنفولانزا توسط پزشکان مسبب از دست دادن هر 4 دست و پای او شده است و چنانچه‌ زودتر بیماری او تشخیص داده می‌شد امکان داشت او درمان شود. او از سال 2012 و پس از قطع اعضای بدنش با معلولیت شدید مواجه شده است.

پروتزهای آهنین برای هر 4 دست و پا در این مرد به خاطر ابتلا به آنفولانزا + تصاویر

او در ابتدا دچار‌ گلو درد بوده و با گذشت زمان بهبود نیافته و دچار مواردی چون استفراغ و بروز راش‌های بزرگ و درد‌ناک بر روی مچ دست خود شده است.

پزشکان باز هم به اشتباه آنفولانزا او عوارض جانبی آن را تشخیص داده بودند، اما زمانی که بثورات جلدی او تا بازو گسترش پیدا کرد پزشکان در نهایت به او اطلاع دادند که او در اثر عفونت استرپتوکوکی دچار سندرم شوک سپتی سعی شده است.

در حال حاضر تمام اعضای خانواده مجبور به نگهداری از matthew ames هستند ولی او تمامی تلاش خود را برای استفاده از اعضای مصنوعی برای کم کردن وابستگی به اطرافیان به خرج می‌دهد.

 باتوجه به افزایش بسیار زیاد هزینه‌های زندگی، درمانی و خرید پروتزهای مصنوعی matthew ames از پزشکان و بیمارستانی که در آنجا بستری بوده به خاطر تشخیص دیر هنگام بیماری او شکایت کرده است اما یک سخنگو از بیمارستان محل بستری او اعلام کرده هیچ قصوری صورت نگرفته و ادله او قابل ارائه به دادگاه نیست.

به دلیل نوع خاص محل قطع اعضای بدن پزشکان مجبور به طراحی نوع پیچیده‌ای از پروتز مصنوعی برای او شده‌اند که بر اساس آن قیمت حدود 150 هزار دلار برای هر بازو 100 هزار دلار برای هر پای او هزینه ساخت پروتز شده است‌.

پزشکان در نهایت برای استفاده از پروتز مجبور به جوش دادن آن به استخوان دست او شده‌اند.

 حال پس از دو سال از نصب پروتز او قادر است تا یک فنجان چای را با دست مصنوعی خود بلند کند و از این بابت بسیار خوشحال است.

 خانواده او امیدوار هستند تا در آینده با پیشرفت علم پزشکی بتوان از فناوری های جدید برای افزایش توان حرکتی و بازیابی حرکت در او استفاده کرد.

شوک سپتی سمی در اثر عدم عملکرد مناسب ریه به خاطر بیماری آنفولانزا و عدم خونرسانی اکسیژن به بافت‌های بدن و فساد و مرگ بافت‌ها رخ می‌دهد و در شرایط حاد می‌تواند منجر به مرگ افراد شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار