مارک تونر اعلام کرد اگر به بهترین توافق دست نیابیم، ترجیح می دهیم مذاکرات هسته ای را ترک کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب سایت وزارت خارجه آمریکا، "مارک تونر،" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: اگر به بهترین توافق دست نیابیم، مذاکرات را ترک خواهیم کرد. 

وی با اعلام این خبر افزود: بدیهی است که مذاکرات همچنان در جریان است. جان کری و تیم وی در مذاکرات حضور دارند. وزرای خارجه چین و روسیه مذاکرات را به منظور حضور در اجلاس بریکس ترک کرده اند. اما همچنان موضوعات دشوار باقی مانده است و ما در تلاش هستیم اینگونه موضوعات را حل و فصل کنیم تا به توافق جامع دست یابیم. بهترین توافق باید از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کند.

وی در خصوص احتمال تمدید مذاکرات گفت: قصد ندارم در این خصوص پیش داوری کنم. تصمیم در خصوص تمدید مذاکرات به عهده من نیست. ما همچنان در تلاش هستیم در چهل و هشت ساعت آینده به توافقی جامع دست یابیم. 

تونر در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید اگر تا دهم ژوئیه (فردا) توافق حاصل نشود کنگره زمان بررسی توافق را افزایش خواهد داد، گفت: اگر به توافق دست یابیم پیش بینی می کنیم در برابر بررسی موشکافانه کنگره دوام داشته باشیم و فرقی نمی کند که دوره بازنگری چقدر باشد. تمرکز ما بیشتر بر روی رسیدن به بهترین توافق ممکن است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار