یک مقام آمریکایی ضمن اعلام اینکه مذاکره‌کنندگان هرگز تا این اندازه به دستیابی به توافقنامه هسته‌ای نزدیک نبوده‌اند گفت هدف، پايان مذاکرات با توافق درباره پيش نويس قطعنامه شورای امنيت است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه تلویزیونی الحره، یک مقام آمریکایی، که خواست نامش فاش نشود، گفت: هرگز مانند امروز تا این اندازه به دستیابی به توافقنامه هسته ای در مذاکرات وین نزدیک نبوده ایم؛ اما هنوز به جایی که می خواستیم نرسیده ایم. 

 این مقام آمریکایی افزود: برای دستیایی به توافقنامه عجله نداریم و از زمان لازم برای رسیدن به توافقنامه به خوبی استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: اگر اتخاذ تصمیمات سیاسی لازم و انتخاب گزینه های بسیار دشوار به زودی عملی شود، به توافقنامه خواهیم رسید، در غیر اینصورت توافقنامه به دست نخواهد آمد و این مسئله بدشانسی و فاجعه خواهد بود.

وی در ادامه گفت: اجازه نمی دهیم کم بودن زمان باعث شود ما گزینه ای را انتخاب کنیم یا تصمیمی را اتخاذ کنیم و هر کاری برای رسیدن به توافقنامه انجام دهیم. به اعتقاد ما گذشت زمان تصمیم گیری را آسان تر نخواهد کرد، بلکه آن را پیچیده تر می کند.

این مقام ناشناس آمریکایی در ادامه اعلام کرد: هیئت آمریکایی بر مهلت هایی که تعیین می شود، متمرکز نیست، بلکه مذاکرات را به صورت روزانه پیگیری می کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا مهلت تعیین شده در دهم این ماه توافقنامه نهایی با ایران به دست خواهد آمد یا خیر، گفت: هنوز نمی دانیم. 

وی درباره شرایط توافقنامه خوب گفت: "مسئله ورود یا دسترسی به مراکز باید حل شود. هر کسی تصور می کند ما برای رسیدن به توافقنامه حاضریم بمیریم در اشتباه است."

این مقام آمریکایی تاکید کرد:" محدودیت هایی بر فروش تسلیحات و موشک های بالستیک به ایران اعمال خواهد شد. "

این مقام آمریکایی افزود: "کشورها حق دارند برنامه موشک های بالستیک داشته باشند، اما مسئله مربوط به فناوری موشک های خاصی است که توانایی حمل کلاهک هسته ای را دارد. "

این مقام آمریکایی خاطر نشان کرد: هدف ما آن است که مذاکرات با توافق درباره پیش نویس قطعنامه شورای امنیت پایان یابد تا پس از آن هم شورای امنیت آن را بررسی کنند. لغو تحریم‌های ایران به اقدام این کشور در توضیح مسایل مربوط به ابعاد نظامی در برنامه هسته ای اش ارتباط خواهد داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار