اشغالگران از ابتدای امسال، بر میزان بازداشت همسران و خواهران و مادران اسرای فلسطینی در کرانه باختری و بیت المقدس اشغالی افزوده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، مرکز تحقیقاتی اسرای فلسطینی اعلام کرد مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی در ماه های نخست امسال سیاست بازداشت زنان و دختران فلسطینی را به شکلی چشمگیر گسترش داده‌اند.

بنابر اعلام این مرکز، رژیم صهیونیستی در نیمه نخست امسال 139 زن فلسطینی را بازداشت کرد، در حالیکه این رقم برای نیمه نخست سال گذشته فقط 43 نفر بود. 

"ریاض الاشقر،" سخنگوی مرکز اسرای فلسطینی گفت: اشغالگران حملات خود را برضد زنان فلسطینی که برای دفاع از مسجدالاقصی در آنجا حضور می یابند، افزایش داده‌اند به طوریکه بیش از دوسوم موارد بازداشت زنان در سال کنونی را زنانی تشکیل می دهند که در صحن ها و نزدیک درهای مسجدالاقصی حضور داشتند تا با تهاجم شهرک‌نشینان به این مکان مقابله کنند. اکثر این زنان در مرکز پلیس القشله در بیت المقدس تحت بازجویی قرار گرفتند و به پرداخت جریمه سنگین و دور ماندن بیش از سه هفته از مسجدالاقصی محکوم شدند. 

الاشقر همچنین گفت: اشغالگران از ابتدای امسال، بر میزان بازداشت همسران و خواهران و مادران اسرای فلسطینی در کرانه باختری و بیت المقدس اشغالی افزوده‌اند به طوریکه 14 مورد بازداشت زنان و دختران از خویشاوندان درجه یک اسرای فلسطین به اتهامات مختلف مانند انتقال غیرقانونی سیم‌کارت به اسرا در زندان هنگام ملاقات با آنان ثبت شده است. برخی از این زنان پس از بازجویی آزاد شدند و برخی نیز همچنان در زندان منتظر محاکمه هستند. شماری از این زنان از سالمندان هستند و از بیماری های مختلف رنج می برند. 

مرکز اسرای فلسطینی افزود، اکثر زنانی که از ابتدای سال بازداشت شده اند بعد از چند روز یا چند هفته آزاد شدند و برخی نیز چند ماه در زندان بودند و ده نفر از آنان همچنان در بازداشت به سر می‌برند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار