رئیس ستاد انتفاضه و قدس گفت: ارتش مجهز رژیم صهیونیستی به عنوان لنگرگاه امنیت سرزمین‌های اشغالی از حزب‌الله شکست سختی خورد.

سردار سرتیپ "رمضان شریف" رئیس ستاد انتفاضه و قدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره جنگ 33 روزه لبنان و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ارتش مجهز رژیم صهیونیستی به عنوان لنگرگاه امنیت سرزمین‌های اشغالی از حزب‌الله شکست سختی خورد.


**ویژگی جنگ 33 روزه

وی ادامه داد: جنگ 33 روزه اولین رویارویی جدی نظامی یک کشور کوچک عربی با رژیم صهیونیستی بود.


**پشتیبانی ملت لبنان از حزب‌الله در جنگ 33 روزه ضد رژیم صهیونیستی

سردار رمضان شریف با اشاره به پشتیبانی ملت لبنان از حزب‌الله در جنگ 33 روزه ضد رژیم صهیونیستی عنوان داشت: مقاومت در این جنگ پیروزی دلچسبی را کسب کرد.



**پیروزی حزب الله با تاکتیک جنگ ناهمطراز

وی گفت: حزب‌الله با اراده، ایمان و انگیزه و همچنین الگوگیری از تجربه دوران دفاع مقدس و استفاده از تاکتیک رزم "ناهمطراز" بر اشغالگران قدس غلبه کند.


رئیس ستاد انتفاضه و قدس یادآور شد: رژیم صهیونیستی قبل از جنگ 33 روزه تمام اتکای خود را بر ارتش دفاع کننده از سرزمین‌های اشغالی قرار داده بود.


**در این جنگ تانک‌های مرکاوا منهدم شدند

سردار رمضان شریف گفت: اما در جنگ 33 روزه این طلسم شکست و در این جنگ تانک‌های مرکاوا منهدم شدند و شرایط نبرد 33 روزه به گونه‌ای پیش رفت که در گزارش "وینوگراد" اشاره شد که امکان رویارویی کلاسیک و نظامی با حزب‌الله وجود نخواهد داشت.


**پاسخ پشیمان کننده حزب الله به واقعه "قنیطره"

وی با اشاره به واقعه "قنیطره" که در دی ماه سال گذشته روی داد اظهار داشت: پس از آن اتفاق حزب‌الله پاسخ سخت و پشیمان کننده‌ای را به دشمن صهیونیستی داد.


**پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه مقدمه‌ای بر پیروزی‌های محور مقاومت

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با اشاره به پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه به عنوان مقدمه‌ای بر پیروزی‌های محور مقاومت تأکید کرد: پیروزی رزمندگان حزب‌الله اعتماد به نفس را به فلسطینیان داد که ارتش صهیونیست‌ را وادار به عقب نشینی کرد.



سردار رمضان شریف عنوان داشت: در 5 سال گذشته رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا برای مقابله با حزب‌الله از هم‌پیمانان غربی و عربی خود کمک بگیرد.


**استراتژی جدید اشغالگران قدس چیست؟

وی تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس به دنبال استراتژی ایجاد درگیری در نقاط همجوار محور مقاومت برای ایجاد حاشیه امن است که قطعا در دراز مدت شکست خواهد خورد.


**حضور گسترده و میلیونی مردم اتحاد نگاه‌ها را معطوف به دشمن صهیونیستی خواهد کرد

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با اشاره به اهمیت ویژه روز قدس به عنوان روز حمایت از ملت مظلوم فلسطین اظهار داشت: حضور گسترده و میلیونی مردم اتحاد نگاه‌ها را معطوف به دشمن صهیونیستی خواهد کرد.


**نسل‌های آینده فلسطینیان این غده سرطانی را از صحنه جغرافیای جهان اسلام محو خواهند کرد

سردار رمضان شریف در پایان با اشاره به اقدامات کور اشغالگران قدس و طراحی‌هایی که بعضا دارند خاطر نشان کرد: ماهیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی برملا شده است و نسل‌های آینده فلسطینیان این غده سرطانی را از صحنه جغرافیای جهان اسلام محو خواهند کرد.



**کشتار تانک‌ها در جنگ 33 روزه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اسرائیل در جنگ 33 روزه شکست سختی خورد که یکی از محورهای این شکست انهدام تانک های مرکاوا بود.

تکنولوژی سلاح در اسرائیل در نبردهای زمینی به صورت عمده با تکیه بر زره است و این به این دلیل است که عقیده نظامی صهیونیست‌ها به کاهش تعداد تلفات نظامی و رساندن آن به حداقل است که به آن‌ها در راستای پیروزی‌های زودرس در نبردهای سریع اولویت می‌داد.  
 
تانک‌ها سرنیزه ارتش رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند و برای نظامیان خود بهترین عامل تأمین کننده امنیت هستند. در بین تانک‌های مرکاوا 4 نسل از این تانک بهترین نام تجاری در سطح دنیا را به خود اختصاص می‌داد. این تانک نشانه برتری ارتش رژیم صهیونیستی و نشانه‌ای از شکوه این ارتش محسوب می‌شد.

یکی از فرماندهان  سابق ارتش مصر در مصاحبه با شبکه المنار لبنان گفت: شما در اصل می‌دانید که هیچ سلاحی به طور مطلق قوی نیست. تانک‌های نسل مرکاوا دارای سپرهایی است که به آن اضافه شده تا امنیت آن را تأمین کند. پس باید نقطه ضعفی داشته باشد.   اگر نقطه ضعف آن را بشناسید می‌توانید برای مقابله با آن آموزش لازم را بدهید و این یکی از دلایل موفقیت حزب‌الله در جنگ جنوب لبنان بود.





مرکاوا به عنوان دژ مستحکم و متحرکی شناخته شده بود که برای محافظت از خدمه خود در برابر همه انواع موشک‌های ضد تانک طراحی شده بود.

نیروهای رژیم صهیونیستی یگان زرهی 52 را در جنگ 33 روزه وارد نبرد با حزب‌الله کردند. زیرا از اولین یگان‌هایی بود که به تانک‌های مرکاوا مجهز شده بود و اشغال‌گران قدس گمان می‌کردند که در این جنگ، این تانک بر همه چیز غلبه خواهد کرد.
 


یکی از کارشناسان و فرماندهان سابق ارتش فرانسه در گفتگو با المنار گفت: پیشرفت در سلاح‌های ضد تانک منجر به تبدیل این تانک به یک سلاح ضعیف شد و برای مدت زیادی مرکاوا یک تانک خیلی پیشرفته بود. اما افزایش تعداد زره‌های اطرافش باعث می‌شود تا سرعت و کارایی‌اش را از دست بدهد. من فکر می‌کنم تانک آبرامز و مرکاوا مورد هدف موشک‌های پیچیده و پیشرفته خواهند بود.

 
وی افزود: قدرت مقاومت و سلاحی که در دست داشت ارتش صهیونیست را غافلگیر کرد، چون آن‌ها سلاح‌های پیشرفته روسی در اختیار داشتند و این اسلحه قادر بود تانک‌ها را از بین ببرد. پس یک یا دو نفر اپراتور با طی مسافتی معادل 2 تا 3 کیلومتر به سمت یک تانک موشکی را شلیک کرده و آن را از بین می‌برند و در واقع این سلاح اسرائیل را غافلگیر کرد.


غافلگیری در جنگ 33 روزه برای صهیونیست‌ها گران تمام شد و رزمندگان شجاع حزب‌الله این دژ مستحکم را به تابوتی برای سربازان اسرائیلی تبدیل کردند.  
 
ارتش اسرائیل در ابتدا درخصوص هدف قرار گرفتن تانک‌های خود به موشک "متیس ام" ساخت روسیه و "میلان" اروپایی ظنین شده و تنها در عرض 2 روز با اصابت این موشک‌ها به تانک مرکاوا 7 نفر به هلاکت رسیدند و 3 تانک منهدم شد.


"الیسلر کوروک" کارشناس بریتانیایی و رئیس انجمن تعارض در مصاحبه با المنار گفت: من فکر می‌کنم علت انهدام تانک‌های مرکاوا در قدرت حزب‌الله و توسعه تکنولوژی سلاح‌های ضد زره و انهدام سپر تانک‌ها است. رزمندگان حزب‌الله از سلاح‌هایی استفاده کردند که قادر بودند صدمات را جذب کرده و به بدنه اصلی تانک وارد کنند و باعث انهدام آن شوند. 


گفت‌وگو از محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار