در ماه مبارک رمضان افطار را با آب، خرما، کشمش، عسل و به طور کلی با یک قند طبیعی باز کنید و خوردن چای کم رنگ، شیر‌ گرم، فرنی و شیر‌ برنج نیز می‌تواند در آغاز افطار مناسب باشد.

متخصص تغذیه با اشاره به مصرف زولبیا و بامیه و افزایش قند و چربی خون در روز‌های ماه مبارک رمضان در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف زولبیا و بامیه در وعده افطار سبب افزایش قند و چربی خون شده و مکانیزم تعادل چربی‌های بدن را خنثی می‌کند و روزه‌داران باید از مصرف اینگونه موارد بپرهیزند و به قند‌های طبیعی بسنده کنند.

تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه با اشاره به بازکردن روزه افزود: در هنگام افطار از مصرف هرگونه غذا‌های چرب بپرهیزند و با قند مصنوعی مانند شکلات، شیرینی‌جات و زولبیا و بامیه افطار نکنند.

وی تصریح کرد: آش رشته غلیظ همراه با پیاز داغ که حاوی روغن زیادی است و به وفور در افطار مصرف می‌شود، غذای مناسبی برای افطار نیست زیرا موجب سوء هاضمه و عوارض دیگر می‌شود و بهتر است از مصرف آن خودداری کرده و به‌جای آن از آش رشته رقیق و بدون روغن در وعده افطار استفاده شود.

متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: سیب‌زمینی آب‌پز، صیفی‌جات پخته شده، مقدار کم گردو، توت، کره و عسل و تخم مرغ آب‌پز نیز غذاهای مناسبی برای افطار هستند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار