وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري به مناسبت فرا رسيدن روز جهاني قدس بيانيه اي صادر كرد .

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم ، متن كامل اين بيانيه بدين شرح است : 
برگزاری هر ساله راهپیمایی شکوهمند روز قدس در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان، اقدامی اثربخش در افشای جنایات رژیمی است که هویت جعلی و پوشالی خود را با تکیه بر قدرت رسانهای و مالی در کنار حمایت و سکوت سیاه هم پیمانان غربی و عربی در قبال جنایات، حقکشیها و نسل کشیهای مداوم ملت مسلمان فلسطین بدست آورده است. 

این رژیم غاصب با اقدامات ددمنشانه خود به همه وجدان های آگاه و بیدار ثابت نموده است که شعارهای پرطمطراق و علیالظاهر انسان دوستانهای که از حلقوم مدعیان حقوق بشر شنیده میشود، نیرنگی سازماندهی شده جهت ظاهرسازی و مقابله با بحران مشروعیت جهانی نظام سلطه است. 

بیتردید نظام سلطه آن هم با هدایت مستقیم آمریکا و صهیونیسم در تلاشند تا مسئله فلسطین را به تدریج از ذهن و حافظه جهان اسلام پاک کرده و حساسیتها و واکنشهای اعتراضی مسلمانان در قبال آن را کاهش دهند.

راهپیمایی روز قدس امسال، در شرایطی خاص برگزار خواهد شد. شرایطی که جهان اسلام، با چالش-های سیاسی عظیمی دست و پنجه نرم میکند. نظام سلطه این بار با مشارکت جریان  سلفیگری افراطی که فقط نقابی از اسلام را بر چهره دارد به دنبال رخنه افکنی و ایجاد شکاف در صفوف مسلمانان شیعه و سنی است که لازم و واجب است مسلمانان جهان ضمن جدی گرفتن این خطر عظیم، با حفظ هوشیاری کامل از هر فرصتی برای خنثیسازی آن استفاده کنند. راهپیمایی روز قدس از جمله فرصتهای بیبدیل همه مسلمانان در اقصی نقاط جهان است که میتواند با تقویت پایههای وحدت و ترمیم شکافهای ایجاد شده،  انسجامی مثال زدنی را به نمایش گذارد. 

بر این اساس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از همه فعالان علمی کشور اعم از اساتید، نویسندگان، پژوهشگران و دانشجویان دعوت میکند همپاي دیگر اقشار و گروههای جامعه رسالت انسانی و اسلامی خود را با شرکت در راهپیمایی روز قدس ایفا نمایند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.